Jordgubbar

Har nyss vart ute i jordgubbslandet och plockat jordgubbar. Åh, de är så goda, inte alls som dem man köper.
Mjölk, jordgubbar och socker. Det är grejer det.
Imorse var jag ute och plockade hjortron också, men det visade sig att det inte fanns så mycket kvar, men fick ihop en liter allafall som jag kokade sylt av när vi kom hem. Ska ge det till lilla mammsen, hon tycker ju om det så mycket:) Imorgon börjar alltså resan neråt igen. Känns tråkigt som vanligt, men jag vet ju att när jag väl är där så har jag ganska kul:) Mamma följer med och hjälper mig passa barnen ett par dagar. Skönt... När jag tänker på dem längtar jag faktiskt efter dem. Är ju ett bra tecken.
Nej nu ska jag visst fika.

Ciao


Kommentarer
irene

Jasså - var det därför hon ska med till Norge - jag trodde det var för att få vara med dig lite mera? :)

2006-07-27 @ 19:13:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0