Me and Bamsebjørnen in Drøbak

Jag ær tillbaka i Norge, med Mamma som sællskap. Eller Mammselen, eller Bamsebjørnen kan man ju också sæga. Ivar och Viktor hittade som vanligt de namn som blir bæst. Min førsta arbetsdag idag och det gick bara fint, lite trøtt, men det ær jag ju ganska ofta. Vædret var lite jobbigt, øste ner regn nær vi var i skogen, men kul hade vi.

42503-118
Mamma hade med sig två bøcker som var poppis

Det var så himla roligt att træffa familjen igår. Jag blev jætteglad, och barnen var søtare æn någonsin och de blev glada av att se mig också:) Mamma satte igång med att fixa och plocka, så nu har jag møblerat om och fått det ganska fint hær tycker jag. Fortfarande har jag ju inte fått upp några tavlor. Men de kanske kommer imorgon.

Sista dagarna innan jag åkte hem tillbringade jag i Åskilje och Falun. Sista kvællen i Norrland var precis så bra som den bara kunde vara. Jag och Markus var och fiskade i ælven och jag fick 4 fiskar. Åt stekt aborre till kvællsfika och næsta morgon plockade jag en massa jordgubbar innan jag åkte till Falun. Næsta dag var jag på stan en svæng med mamma men hon førbjød mig att gå in på några affærer så det blev inte mycket shopping alls. Åkte hem till Sjulsarvet och åt middag med Pappa, Katie och Maria, sen stod jag och plockade hallon och vinbær medan Pappa satt och spelade dragspel. Fint de.
På kvællen var Jag, Katie och Eva på spelning på Kopparhatten "Elias & the wizzkids", som mamma hade tjatat om hela dagen att vi borde gå på. De var riktigt bra så det ångrar jag inte.

42503-116
Resultat? 4-0 till Big:)

42503-117

Till helgen kommer Maria hit också. Kul om vi kunde gå ut en svæng men det får man væl se. Måste ju krama ur det sista ur sommaren som återstår. Sen kommer den ljuvliga høsten...
Nej nu tjatar mamma om att vi borde sova och hon har væl rætt som vanligt... Ska bara ut med Boss och allt annat sånt dær man måste gøra innan man får slå sig till ro.
Hejs!

42503-119


Kommentarer
mammselen

Det verkar som bamsebjørnen bestæmmer vældigt mycket, men så ær det inte alls.... Men DET hon bestæmmer, det ær ju det som ær riktigt och klokt!
Så det så...
Det vet væl alla, førresten...

2006-08-01 @ 15:17:49
irene

självklart!

2006-08-01 @ 16:45:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0