Lunndörren i mitt hjärta

Vilken fantastiskt fin liten fjällsemester vi fick!

Hejjhej!

Ett litet snabbt inlägg om livet just nu....

Jonas har flyttat hit och lever med oss om dagarna. Det tycker vi bara är trevligt, om vi hade ledigt i vår uthyrning hade han gärna fått ta den. Barnvakt, hundvakt osv.... perfekt:) Han och Fredrik tränar väldigt mycket. Själv går jag omkring och känner mig tjock och plumsig. Igår tryckte jag sju surströmmingar, det såg ut som jag var gravid efter det.

Imorgon ska vi ha en lite kräftfest. En liten tänkte vi först men vi blir tio stycken plus barn så nu måste vi planera lite här.

Sista jobbpasset på onsdag till torsdag sen är det rätt ner till Grövelsjön och en härlig hotellweekend med familjen. Hur kul som helst blir det!!

Hej hopp alla glada

Imorgon är jag ledig. Fattar ni, ledig.... sist jag var ledig vandrade vi runt i fjällen. Men imorgon ska jag bara vakna och inte veta vad jag ska göra. Coolt. Fast lite vet jag ändå. Världens bästa Jonas flyttade hit idag! Han och Fredrik är ute och tränar nu, skönt för Fredrik att få lite ledigt. Jag och Jonas ska på loppisar imorgon, han ska leta efter kläder till en svensexa och jag letar fynd som alltid:)

Just nu håller jag på att baka en hurtbulle. Lägenheten är städad och jag har börjat tända ljus. Längtar lite till hösten och allt vad den innebär. Jag gillar nystarter. Men vad skönt det känns att vi inte ska plugga i höst utan vara ute på praktik, plugg gör mig bara stressad har jag insett, blir bara sämre och sämre på att fokusera på det.

Jaja..

plask:)

Lunndörren i mitt hjärta

Vilken fantastiskt fin liten fjällsemester vi fick:) Vädret var helt okej på lördagen, inte så mycketl sol, mest molnigt. 19 km vandring stod på schemat för att ta oss upp till Anarisstugan som är STF:s minst besökta stuga med bara 10 bäddplatser. När vi kom dit var vi 15 stycken, sen kom det två till. Så 17 personer skulle stuva ihop sig i denna lilla stuga. Men det gick ju det med, det fanns några extramadrasser och paren fick sova i samma säng. Jag sov med Majken som, när hon väl somnade, sov gott ända fram till halv sju. (Okej, jag var inte överförtjust i att det var så mycket folk men de flesta var ju väldigt snälla och trevliga så det gick väl bra då:)

Dagen efter var vi först iväg eftersom Majken ändå vaknade så pass tidigt. Skönt att komma iväg och bort på fjället, 20 km var sträckan för dagen. Solen lyste på oss hela tiden nästan och efter en brant stigning kom vi upp på ett fjälls med världsfin utsikt! Där stannade vi i en timme och lunchade. Vi tänkte att de som också skulle till Lunndörren från Anaris snart skulle komma ikapp och förbi men det kom aldrig några. Tydligen höll vi ganska hög fart, det är en konst att hålla lagom låg fart för att kunna njuta men ändå komma någonstans... Det är en konst att njuta av vägen och inte bara ha målet framför sig...:P

Väl framme fick vi kvartera in oss i hunddelen av den lilla stugan. I andra delen bodde stugvärdarna. Där hade vi sex bäddar helt för oss själva och en massa utrymme vilket var skönt. Vi badade i den lilla tjärnen som fanns där och sedan åt vi pilsnerkorv som sig bör. På kvällen plockade vi lite blåbär utanför stugan, blåbären var jättestora och jättemånga (Majken tyckte att det gick lika bra med kråkbär...) Det var en underbar kväll, varmt, knappt någon blåst och faktiskt inga mygg.

Nästa dag ville vi inte hem. 14 km till bilen igen med en extra sväng till "pyramiderna". På vägen ner fick vi besked att vi kanske (nu igen) kanske får köpa gammhuset i Umfors. Kanske, det har varit många turer fram och tillbaka. Hoppas det går vägen denna gång:) Fjällen vill vi alltid tillbaka till. Lunndörren kommer vi nog också tillbaka till, det är fortfarande minst två år kvar i stan:)
Majken har varit en fröjd att ha med. Hon har suttit bak på ryggen och pratat på, när hon blivit trött har hon sovit, ca två gånger per vandring. Jag tycker att två mils vandring per dag är lite väl mycket men det är inte så mycket att göra åt..

Fjällen

Hej! Hinner inte skriva så mycket... Men hade en fantastisk födelsedagsfest förra veckan med fantastiska människor och jag är glad att ni alla kunde komma:):)!

Förra veckan jobbade jag 60 timmar nånting och denna över 40, så nu åker vi iväg till fjällen och tar igen oss med lite vandring. Vålådalen blir det - Anarisstugan - Lunndörren. Vädret verkar lovande för en gångs skull och jag hoppas Majken kan tycka det blir kul:)

Hejdå!

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.