inte ensam alls ju

Jag har minst fyra stycken som tänker på mig. Det är bra det:)
Ikväll har jag hängt hos Irenes, drack lite vin, åt ostar och fruktsallad. Vi såg "Hemma hos" Kalle Moraeus. Jag diggar verkligen han. Mysigt var det. Och så spelade jag betapet, gick skitdåligt.
Innan det var jag på Åhléns! De har halva rea-priset nu, jag älskar när de har halva rea-priset! Jajjemen, äntligen kunde jag köpa alla de där doftljusen som jag suktat efter... Kostade 99 spänn styck förut, sen blev de nedsatta till 59 och då köpte jag det som luktade godast. Men nu, halva reapriset! Slog till och köpte resterande fyra dofter också.
Ett fint badlakan hittade jag också billigt. Allt till mitt nya hem som jag längtar så himla mycket efter.

Cyklade hem bland alla fyllon. Det är livat värre på stadens gator ikväll.

Dags att sova, natta.

Veterinär igen

Fick provsvaren på Himas senaste urinprov idag. (Som vi tog igår) Det växer fortfarande e-colibakterier. Så veterinären sa att hon ska gå in på en tredje antibiotikakur. Men hon ringde en stund senare och hade bestämt sig för att skicka in proverna för bedömning om hon är resistent mot medicinen istället. Hon tycker att det är konstigt att det inte försvunnit, men misstänker att det kan bero på att hon har haft det ett bra tag.

Nu ska jag snart till jobbet igen. Dubbla pass idag:) jiho.

Ingen bostadsgaranti.

I östersund är det bostadsgaranti för studerande. Tyvärr inte för reservintagna. Men äsch, det där är ju sånt som alltid brukar lösa sig. Först ska jag ta mig in också..

Jag har jobbat idag och är ledig imorgon. Ska nog fara till veterinärstationen och ta ett urinprov på Hima igen för att se så hon är helt frisk. Sen är det ju skoterkörning på vattnet imorgon kväll. Om det finns nån jag känner i stan kanske man ska gå på det. Tänk om det vore sol på dagen också så man kunde sola...

Eftersom jag la ut ful-bilder på Fredrik igår så ska jag väga upp med lite snyggare idag. Han är så snygg och vacker och underbar:) Ännu underbarare vore han om han skulle komma hit i helgen;)

Freddan med frillan, höhö!

Haha, jag hade så kul åt de här bilderna på fjället:) Fredrik i snyggaste frisyren! Han är så söt lilla Pricken.

Haha!!

Fjällvandringen

Hello!
Vi kom till Ammarnäs i måndags vid lunchtid. Åt lite och sen drog vi igång. Jag kände mig inte superpigg första dagen, det var ju mest uppför och jag var rätt trött i benen efter ett tag. Hittade en fin men blåsig plats att tälta på. Hima var jättetrött efter bilresan där hon var åksjuk och sen fjällvandring med konstig väska på ryggen. Hon somnade som en stock mot ryggsäckarna medan vi slog upp tältet. Andra dagen visade sig solen lite och vandringen gick fint. Fredrik gick alltid minst fem meter före mig om han gick först så jag brukade oftast tvinga honom att gå bakom. Våra etapper blev längre och längre för varje dag. Tredje dagen vandrade vi till klockan var halv tio på kvällen, då hade vi åkt båt över Tärnasjön och tänkt tälta på lämplig plats. Men då kom regnet och vi var trötta och blöta så vi satsade på att gå ända till "Glimmerstugan" som är en renvaktarstuga. Hade en bild i huvet av en gammal koja men stugan var jättefin! Vi eldade i vedspisen där och torkade alla kläder. Sen sprang vi ut i den iskalla bäcken som forsade bredvid och tvättade av oss. Helnäck i bara stövlar mitt på fjället. Säkert en rolig syn. Fredrik fuskade med en skjorta den fegisen:P
Nästa dag skulle vi gå vidare och tälta på ett fjäll ovanför Umfors. Men regnet öste ner och vi blev ganska less så vi gick direkt ner i dalen och blev hämtade. Sen låg jag i soffan hos Fredriks farmor och farfar i Umfors och åt godis och läste allers. Så skönt!

Hima klarade sin första fjälltur ganska bra, men gnällde lite när hon blev trött och gnällde lite mer när hon blev trött, blöt och kall.

Nu är semestern slut, imorgon drar jobbet igång igen om än bara för två veckor. Sedan hoppas jag på flytt till Östersund!

Hello Saferide can you give me a safe ride back to sleep

Jag sitter på ett golv fullt med grejer och jag ska försöka packa min ryggsäck. Ikväll har vi handlat en massa mat, ska bli så skönt med fjällvandring:) Fast just nu har jag lust att krypa in under sängen och sura och gråta en skvätt. Men sånt kan man inte göra när man är vuxen tror jag. Dessutom kommer jag inte på något att gråta över. Men det hade vart lite skönt. Jag saknar Kejtan och Helmert.
Och längtar lite till Luleå och att sitta och plugga på unik.

förberedelser för fjället

Idag måste vi fixa lite inköp för vår fjällvandring. Det ska bli jättehärligt att komma ut på fjället men tyvärr inte så varmt. Gradantalet kommer att ligga vid ca 10... Igår visade till och med yr.no att det skulle bli snö (!) på fredag men de hade tack och lov ändrat det till idag. Så kallt kommer det att bli, jag hoppas att jag inte fryser i min nya fina sovsäck:)

Igår kom vi fram till Lycksele vid 20-snåret och jag hade som vanligt huvudvärk efter falun-norrland-resan. Det händer jämt. Tog en treo och var på benen någon timme senare. Vi spelade kort med delar av fredriks familj och hade det väldigt trevligt.

Idag tackade jag ja till alla mina reservplatser på psykologprogrammet och nej till kriminologprogrammet som jag tog mig in på. Det känns rätt, vill jag nu bli psykolog får jag väl kämpa för det lite till. Det finns fortfarande mycket tid kvar för att jobba sen.

Nu ska jag ut med hundarna innan melodikrysset börjat, då blir det livat här.

man blir...

trött!
Jag blir så himla irriterad på Fredrik!! Vi tenderar nämligen att bli osams på mornarna eftersom att jag är morgonpigg och han inte och jag vill ha sällskap. Så ofta blir han sur för att jag försöker väcka han genom att dra av han täcker eller få Hima att slicka han i hela ansiktet. Men imorse hade han ställt väckarklockan och då vaknade ju jag såklart och låg och pratade med han. När jag sedan föreslog att vi skulle stiga upp blev han sur och tyckte att jag pratade för mycket. Men hallå?! Ställer han väckarklockan för att jag ska sova vidare eller? Pucko...

Allafall! Idag roadtripar vi upp till Norrland igen:) Känns ganska bra även om jag gärna hade haft fler dagar här nere. Vi får låna mammas bil hela vägen så det är jag glad för.

Snart ska jag bli glad på Fredrik också.

Ciao!

nervös väntan

Nu är vi hemma i Falun igen efter en fantastiskt fin tur till Dröbak. Vi har fått god mat, badat i poolen och njutit av tillvaron. Dessutom har vädret vart lovely och det verkar faktiskt vara det ett tag till här:) Jag hoppas att det fina vädret följer med oss till fjälls sedan också!

Idag ska vi kanske ut och spring och sen äta surströmming med pappa. Jag hoppas verkligen att mina föräldrar vill följa med och gå gullnässtigen också! Tipspromenad är ju roligast i världen...

Just det. Jag har ju fått antagningsbeskedet för i höst. Jag står som andra reserv för att komma in på psykologprogrammet i Östersund. Av 18 måste alltså två hoppa av. Först var jag ganska hoppfull men nu vet jag inte... det är ju en populär utbildning.
Nu måste jag vänta till 6:e augusti för nästa besked, kommer jag inte in då får jag hoppas att de ringer in mig när terminen har börjat. Och vad gör jag då om jag inte tar mig in? Vet inte, kanske jag hoppar på kriminologprogrammet då. Fast å.... kanske jag satsar på högskoleprovet till hösten igen..

Nu ska jag göra något med Fredrik. Jag har lovat att jag ska vara snäll hela dagen idag eftersom att jag inte hade en av mina bästa dagar igår.

Hejs!

Semesterdagarna hittills

Vi är i Falun just nu och har det bra. Igår var vi i Sundsvall och hälsade på Bossen, han var som vanligt, lyssnade ingenting och lufsade runt i sin egen värld. Det var roligt att träffa honom, men jag hoppas han blir klippt snart så han får det lite lättare i sommarvärmen. Det var trevligt att träffa Maria också. Vi fick god mat av henne som vanligt:)

På kvällen for vi vidare till Falun. Idag har vi solat och badat och hälsat på pappa och fåren...

Hima var nästan räddare än fåren...

Imorgon åker vi vidare mot Dröbak och Oslo! Wee;)

Nu har semestern börjat och vi sitter på b...

dsc00345 (MMS)

Nu har semestern börjat och vi sitter på bussen på väg till Sundsvall. Hima har inte kräkts nåt, ta i trä:)

Kvällsdopp för hundarna, nästan midnatt, F...

dsc00340 (MMS)

Kvällsdopp för hundarna, nästan midnatt, Fredrik bangade..

Äntligen är han här och nu har vi tre unde...

dsc00331 (MMS)

Äntligen är han här och nu har vi tre underbara veckor tillsammans:)

Nu vill jag aldrig mera träna

Idag sprang jag efter jobbet och det var det sista påtvingade träningspasset för den här sommaren... Skönt! Ända sedan kungsledenrännet i april har jag tvingat mig ut och sprungit två gånger i veckan men nu har jag semester från den där ständiga kampen med mig själv. För mig är det omöjligt att bli beroende av löpning.

Undrar vad man ska hitta på ikväll. Jag är ledig imorgon och väderprognosen visar 22 grader och strålande sol. Imorgon är det jag som ska sola:D
Men kanske man ska fara till kusinen ikväll...

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.