Ibland är det som om nån borrat in en slö morakniv i mitt huvud och låter det blöda

Rubriken härstammar från en sång från föreställningen Fäboland, jag älskar den textraden!


Påsken 2017 är över. Vi kunde bo i vårt hus i Umfors vilket var lyckat. Det har varit mycket folk och det blir jag lite trött av. Men vädret har varit bra och det har varit skönt med ledighet. Nilas har åkt pulka som aldrig förr, jag är imponerad av hur länge han orkar med, upp och ner och upp och ner. Barnen har fått leta påskägg och gått påskkärring. Majken tyckte det var jättekul och undrade om hon kunde få göra det varje år. Och det får hon ju gärna😊 Lite skareåkning har vi fått till på skidorna också, det är härligt.



Jag åkte också Kungsledenrännet som det inte alls var tänkt. Mindre än ett dygn innan start bestämde sig Per-Erik (som Helena skulle åka med) att han inte skulle komma pga att Maria blivit förkyld och de inte skulle starta och han inte ville åka upp själv. Så då var Helena plötsligt själv, vi som skulle åkt tillsammans enligt ursprungsplanen. Bestämde mig för att åka med henne ändå. Hade inte tränat på en månad och mest ätit godis faktiskt, så förberedelserna och formen var inte på topp. Men det gick ju. Vi kom i mål med min sämsta tid, ca 7,5 h, jag orkade knappt upp för andra fjället och hade väldigt ont i mina fogar i 7 mil. Helena var ju i väldigt god form så hon hade det bra, men jag tror hon gärna hade åkt lite fortare. Men nu har kroppen hämtat sig hyfsat och jag siktar på nästa år istället😊




Kommentarer
irene

Vilken härlig påsk ni haft och fantastiska foton. Det med skotern är helt fenomenal ju!

2017-04-23 @ 20:32:52
mamma

Men, så härligt.
Fenomenalt bra gjort att kunna genomföra tävlingen, tycker jag. Inte alla som åker åtta mil och är i 4:e månaden.
Fina bilder!

2017-04-23 @ 22:22:05
mamma

Men den där rubriken vet jag inte om jag tycker är så bra...

2017-04-23 @ 22:23:38
irene

FJÄRDE månaden????? Du eller H?

2017-04-24 @ 14:02:56
Anna-Lena

Birgitta och Fredrik väntar barn igen, i slutet av september :)

2017-04-24 @ 15:07:42
Maria

Jag tycker ni ser snabba ut 😀

2017-04-25 @ 08:36:26
irene igen

KulKulKul!!!

2017-04-25 @ 19:53:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0