Värsta supermorsan

Har hängt med kidsen i tre dagar på egen hand eftersom Fredrik varit med jobbet i Hamburg. Igår hade han tydligen kommit hem från krogen klockan 7 på morgonen och gått direkt till frukostbuffén på hotellet. Ja vissa roar sig minsann! Men det har ju vi gjort här hemma också. Jag minns att jag förut tyckte det var skitjobbigt att vara hemma själv med barnen, men nu tycker jag det är ganska kul faktiskt. 


Det har ju varit så fint väder! I fredags jobbade jag lite och sen var vi på Leos lekland i tre timmar. När vi kom hem hade jag ont i ryggen. Lördag, picknick i Norum. Det var härligt. När jag tyckte att jag och Helena skulle få lite lugn och ro uppmanade jag barnen att gå och leka i vattenpölarna en bit bort. Det dröjde inte länge innan Nilas stod och skrek med vatten över stövelkanten, hela stövlarna fyllda med vatten. Sen låg de på oss och levde rövare tills vi gick hem igen, ingen lugn och ro alltså. Hemma blev jag så trött så jag somnade på gräsmattan medan Helena planterade tomatplantor med barnen som vi fick ta med oss hem. God middag fick vi sedan som Nilas avslutade med att nysa två gånger över bordet i motljus. Fint.

Idag har det varit full rulle från morgon till kväll. Majken är väldigt nöjd att hon kan ta frukost själv på morgonen. Sen har de varit ute och cyklat tills vi for på loppis. Där köpte Nilas två bilar som han blev helnöjd med och Majken en liten väska. Jag sliter med hur jag ska göra när hon vill köpa Barbie-Elsa, hon ville ju som köpa den men märkte också att jag inte är helt nöjd med det. Stackarn. Själv köpte jag en gammal gammal stol som kommer bli fin i vårt nya hus. 

Sen har vi varit förbi hos Terje med familj och lekte och fikade lite innan vi gick vidare till Gammlia där vi pysslade i pysselverkstaden. På vägen hem gick vi (läs jag, skjutsandes på två barn) genom skogen där Majken besteg ett berg och plockade tussilago och där de sedan lekte i bäckarna. Härligt med sommarens antågande! 

När vi kom hem har de lekt på gården igen medan jag lagade middag. Summa helgen: typ ingen skärmtid, mest bara varit ute, de har ätit, sovit bra och varit nöjda. Skönt för alla inblandade. Men det tar på att vara en så aktiv förälder. Jag är helt slut och min rygg likaså. Så man orkar inte vara så himla bra jämt. Och tur är väl att man duger bra ändå☺️





Kommentarer
Irene

Det låter som en fantastiskt lyckad helg. Speciellt med motljuset.😆

2017-05-22 @ 07:22:22
mamma

Härligt! Akta ryggen bara.
Så kan jag se "nysningen i motljuset" framför mig.

2017-05-22 @ 22:23:27
Maria

Mysigt :)

2017-05-23 @ 19:01:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0