En påse skridskor

Nej nu ska jag ta mig i kragen och duscha, imorgon klockan 5 är det uppstigning igen och jag ska till jobbet. Jag hoppas det funkar, det är lite av en chansning. Men imorgon är det en ganska lugn dag. Teamträff på morgonen och sedan far jag till Vilhelmina och bor över där. Håller tummarna att förkylningen är på tillbakagång nu.


Dessa två dagar har jag lämnat och hämtat barnen. Lite tidigare hämtning och idag har vi bakat bröd när vi kom hem. De är väldigt fina nu barnen... vi har kul ihop. Mellan varven måste jag vila mig men då leker de på egen hand i lekrummet. Majken har fått två nya vänner från Afghanistan på förskolan och det är spännande, ikväll har hon pratat med Maria om det. Om varför deras mamma har något på huvudet, om krig och om att de inte äter kött. Sen låg hon i sängen och sa att de inte äter griskött för de har ingen kyl där så köttet blir gammalt och dåligt. Det blir inte rätt alla gånger... Jag är så glad för att barnen går på en mångkulturell förskola där de får bekanta sig med andra kulturer och religioner. Jag hoppas ju att de ska göra dem till toleranta, öppna medmänniskor som inte räds det som är annorlunda.

Sen pratade hon om Jesus och en kung som hade massa pengar. Jesus frågade om inte han kunde dela med sig men då blev kungen arg och slängde in han i ett rum och la en stor sten i vägen. Men nästa dag var Jesus borta för han hade farit upp i rymden. 

Fredrik är ute och åker skidor med Hima. Nilas verkar inte kunna sova. Jag hoppas att jag får sova, trots nästäppa.




Kommentarer
Anonym

Haaha, det är nog spännande att vara barn. Vilken tur att vi får vara med på resan

2017-02-07 @ 21:04:59
mamma

Härlig skildring av dagen.
Hoppas att du är på bättringsvägen nu så att du inte börjar jobba för tidigt. Du kunde gott ha varit hemma en dag till. Jag hörde ju hur du lät i måndags.

2017-02-07 @ 22:28:53
Maria

Vi får ta det en gång till, men hon kom ju ändå ihåg nästan rätt!

2017-02-08 @ 20:54:46
Maria

Vi får ta det en gång till, men hon kom ju ändå ihåg nästan rätt!

2017-02-08 @ 20:54:47
irene

Anonym - det var jag det. Att skriva på mobilen fungerar inte så bra

2017-02-09 @ 22:12:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0