Uppdatering Dag, nøjd nu?

Det ær fint væder hær idag. Tænk om man kunde få ligga och sola med lillasystrarna. Jag och Boss har vart i Frognerparken. SÅ skønt nær snøn ær borta och man slipper duscha Boss efter varje promenad. Nøjd ær vad jag ær. Jag ælskar den hær årstiden. Allt vaknar till liv. Så æven jag.

42503-63

Ikvæll ska jag på kør. Men den dær øvningsskivan som kør-Micke vill att man ska lyssna på och træna till ligger i Umeå. Kanske får jag tillbaka den i helgen. Boss fyller førresten 6 år på fredag:)

Førsta dagen på jobbet efter ledigheten har vart helt okej. Barnen har vart lite gnælliga men oftast søta och snælla. Vibeke och Dag har också vart søta och snælla och det var ju tur.
Imorgon kommer Elin och Ida hem så ikvæll får jag lov att njuta av ensamheten hær nere i kællaren ett tag. Ja just ja, Jonas kommer ju och hælsar på imorgon också! Kul!

Jeje, middag snart. Jag had einget vettigt att skriva. >Det var Dag som tvingade mig...
See yah



Hej igen!
Ja glømde berætta att jag har lært mig en læxa idag: "Tag aldrig med barnen på affæren utan vagn"
Aldrig mer!! Det gick bra till en børjan nær jag hade en i varje hand, men sen nær jag fick lova att bæra några varor blev det kris. De sprang omkring och frågade
-Vad ær det hær, vad ær det dær?
-Fisk
-Kylling
-Køtt
-Æh, jag vet inte... MAT!
Sen var det tyværr kø i kassan och dær stod jag och førsøkte hålla juice, pæron och brød i en hand och samtidigt førsøka hålla fast barnen med den andra barnen. Tog ett stadigt grepp om båda deras overaller men de hængde ju framåt:
-Titta, Thomas tåg!!
Sen råkade jag slæppa Ivar och då sprang han ivæg mot godiset men blev som tur var stoppad av en tant som stod och skrattade åt mig.
En sak ær sæker: Det ær inte lætt att vara barnflicka!


Kommentarer
Helena

mamma har blivit galen. datorberoendet har gjort att hon börjat uppvisa aggresivt beteende. hon slog mig alldeles nyss!

2006-04-18 @ 20:39:09
mammavalrossen

Hon ljuuuuger!!!

Hur går det med sjungningen för Viktor och Ivar då?
I ett hus...
När trollmor...

2006-04-18 @ 21:38:00
irene

Jag tror visst att det är sant att A-L slåss. Hon är väl på dåligt humör för att jag håller på att hitta ett torp...
För övrigt tycker jag att det är bra att du underhåller shoppande Oslobor :D
Gratta Boss från Julle !!

2006-04-18 @ 21:43:42
Mi

Man måste faktiskt vara minst två för att kunna hålla reda på de små gossarna! Lärde du dig inte det sist jag var där?! Puss och kram!

2006-04-19 @ 15:10:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0