Bajsa på toaletten. Snælla.

Sitter hær och fryser en liten aning. Har man ju inte gjort på længe, men lite skønt ær det. Att slippa svettas. Det regnar ute och jag har dragit ner rullgardinen før att slippa se det, och stængt alla fønster før att slippa høra det. Regnet ær inte min mate.
Førsøker desperat læra barnen att gå på toa och bajsa så de kan sluta med bløja. Vara store gutter som bajsar på toa, precis som pappa. Lik førbaskat så sprider sig lukten genom rummet.
-Viktor? Har du bajsat?
-Nej...
-Jo, det har du.
-Men det kan vænta:)
Lika førstående ser de alltid ut varje gång man ska førsøka få dem att førstå.
-Bajsen ska plaska ner i toan. Plask! Om du bajsar på toan kan du få en godis! (Nåt måste man ju muta med...)
-Jaa! Okej!
Någon timme senare kommer Viktor springandes med bløjan i handen:
-Gitta! Gitta!!! Bajsen plaskar i toan
-Va?! Ska du bajsa på toa???
Går efter han och upptæcker att han har bajsat i bløjan, och sen gått och tømt den i toan... Plask!
Åh....
Eller mina førsøk med Ivar. Alltid lika førstående. Bajsa i toan som store gutter:
-Nej, det kommer ingen bajs. Bajsen sitter fast.
-Okej, vi provar sen, kom ihåg att sæga till innan!
...
-Giiiittttaaa!!!
-Ja, vad ær det?
-Bajsen sitter icke fast længre!!!
-Ær det sant!? Då må vi skynda oss till do!
Too late...
Jaja, nån gång lær de væl sig.



Igår cyklade Viktor in i en snygg kille också. Jag hade fullt upp med att putta på och han styrde.
Tur man har nån som hjælper en att ragga:)



Imorgon ska jag in till Oslo efter jobbet. Ska joina Maria och hennes snælla Jonas på en dinner. Sen kanske vi ser film eller nåt. Bio eller hemma... Don´t know.. Sover nog i stan allafall.
Var dær igår kvæll också, såg friidrott och sen var jag och Maria ut på Grøna Lyckan och tog en smoothie. Nær jag då skulle hem hade två assholes lyckats parkera in mig. Åh, vad arg jag var. Maria också. Jonas fick till slut komma och førsøka køra ut den på det extremt minimala utrymmet som de två ljushuvudena hade læmnat åt mig. Det fixades dock inte utan att den ena bilen fick små søta mærken på sig efter min bil. In your face. Ha!



Igår fick jag veta att Markus kommer hit också:) Det blir skoj det, han kommer på måndag och ska på arbetsintervju på tisdag. Sen ska han hjælpa mig att få barnen toa-vana resten av veckan;) haha...

Ciao!









Kommentarer
Helena

ja det låter ju bra det där...jobba på med bajslektionerna du! stannar du i oslo om markus flyttar dit eller?

2006-08-10 @ 22:14:47
mamma

Bra Birgitta. Du är på rätt väg.
Snart bajsar de på toa. Sätt en på toa och en på pottan ca en halvtimme efter de har ätit frukost, så kanske någon av dem lyckas...
Puss / mamma

2006-08-11 @ 09:20:50
irene

Anna-Lena har alldeles rätt. Fasta rutiner precis som med hundar som ska tränas bli rumsrena.

2006-08-13 @ 00:00:29
Emma

jag ska sannerligen se till och cykla in i en snygg kille jag också nån gång, det var en bra idé!! Cyklar är sannerligen inte helt dumma när det gäller att ragga på killar, jag och Helena har sannerligen en hyvens idé till vi kommer till Lycksele!!

2006-08-15 @ 23:29:49
irene

OK - ni kan låna Alex gamla cykel där bromsarna är inte riktigt att lita på. Ibland tar de mitt i att man trampar framåt... Ni kan väl ramla omkull med cykeln på nån kille i stället för att cykla på dem?

2006-08-16 @ 20:10:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0