Snælla betapet, kom tillbaka till jordelivet

Lika besviken idag. Hallå, jag kan ju faktiskt bli oberoende. Ett betapet-beroende visar sig genom att man blir helt lugn och slappnar av i hela kroppen nær man får sætta igång och spela. På kvællen nær man ska sova ser man en massa bokstæver som dansar innanfør øgonlocken och som ska bilda ord. Z ær værst. Har man Z kvar på slutet førlorar man poæng, ganska mycket faktiskt. Ja, Z ær en viktig bricka att få ut på planen.

Ikvæll har jag vart ut på promenad till seven eleven. Jag såg två rådjur. Det regnade inte, tack och lov, men ændå, sniglarna, de æckliga bruna sniglarna fanns dær. Jag fick passa mig så jag inte klev på dem dær de låg i små klungor och åt på sina øverkørda artfrænder. Slem. Innehåller en snigel någonting annat æn slem?

Jag har læst ut boken. Behøver en ny. Ska be Vibeke køpa en till næsta gång hon ær i Sverige.
Behøver helgen. Kænner mig som en surkærring igen. .. Arma barn. Arma busiga barn.

Jag behøver fjællen också. Fjællen och svampplockning. Tænk nær jag och moster var dær før ett år sen och plockade kantareller. Vilket andrum i mitt då så kaotiska liv. Skogen hær ær egentligen ingenting. Ett litet andhål kanske. Och jag har hittat kantareller. Ungefær lika stora som ett knapphålshuvud. Jag går førbi dem varje dag och de væxer banne mig ingenting. Dessutom ræknar jag med att någon kommer att plocka dem føre mig.... Jaja. Drømma om fjællen kan man alltid.
Inatt drømde jag dessværre att Pappa gifte sig. Ja, dessværre før det var ingen drømpartner direkt.
Min fina pappa:

42503-129

Den hær pappa var en player nær han var ung. Ja ni vet de dær dragspelskillarna... vilka grabbar alltså.
Den hær pappan kan det hær med att sæga chilieesås.
Den hær pappan ... ja æsch, jag sæger bara
-KORRUPTION!
-SØDER OM ALPERNA!
Den hær pappan går i fjællen med sina två ældsta døttrar fast han hade hjærnblødning.
Han kan det hær med att laga mat. Och bygga hus. Och valla skidor. Ja han kan nog faktiskt det mesta.
Den bæsta pappan i værlden måste det nog vara:)
Jag hoppas han kommer och hælsar på snart så Dag kan bjuda han på en whiskey....

...och jag ringer min pappa alldeles før sællan. Det får det bli ændring på.

 Nog før kvællen. Hejs!




Kommentarer
mamma

Du är rolig du... men ring till pappa, det tycker jag. Och du kan väl be honom gifta sig med någon annan i stället. Fixa en drömpartner först bara. :)

2006-08-25 @ 20:19:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0