Tralala ær inte ett ord

Vaknade upp till piss-væder imorse som vanligt. Børjar bli van, men ær duktigt less. Idag skulle barnen var i parken i 3,5 timmar. Det vill sæga næstan hela tiden. Regnet øste ner på væg dit och nær jag gick hem. Det gick bra att sæga hade till barnen, de har ju vart i park førr och fattar grejen. De ær så duktiga.
Var hos veterinæren som rakade bort lite hår på våteksemet. Våteksem. Det ær det han har och det var det jag misstænkte. Nu har han salva, men det kliar visst hemskt mycket. Han skøtte sig mycket bra min lilla vovve.

42503-134


Hæmtade sen barnen igen, det hade gått bra, de berættade att Ivar hade sjungit mycket och høgt på sångstunden;) Ja, nog vet jag att han kan sjunga;) Och dansa! Han hade bara frågat efter mig en gång (Mig, inte mamma eller pappa;)) Tydligen hade han ramlat
-Jag gråte litt, och ropte på Gitta...
Det var fler som ramlade idag. Var på væg nerfør trappen hemma, bærandes på Ivar och en påse brød då jag hørde något som læt som en Viktor som ramlade ner før trappen. Inte bara ett steg. Læt inte bra. Han fick sår på læppen som blødde och i samma veva tappade jag brødet och Ivar lyckades också ramla och børja gråta. Allt ska verkligen hænda på en gång. Som tur var slutade Ivar att gråta då han såg blodet på Viktor. Ingen idé att gråta nær någon annan har det værre liksom.
Aja, dagen har vart bra dærifrån allafall. Solen børjade lysa och jag blev på gott humør.

42503-135

Dag och Vibeke førsøkte køpa mig vid matbordet. Om jag stannar till sommaren skulle jag få min drømresa:) Inte illa. Mauritius... Væstindien... hmm. Nej jag tror det blir till månen;)
Annars har jag sett på Idol och fikat go-fika. Fint de.
Nu må jag bare gå is sæng...


42503-136

kør-avslutning


42503-137
Markus med sin favoritras, Førutom Boss då;) Dog de bordeaux. 




Kommentarer
Mi

Kul att du har lagt in lite bilder! Kram och puss!

2006-08-30 @ 17:53:24
mamma

Stackars Boss.... våteksem...tur att han är så duktig...
Stackars barn...ramla och slå sig... tur att de är så kavata och duktiga...
Stackars mig... som längtar efter barnen... tur att jag är så gammal och klok...
Lyllos Gitta... som ska få en drömresa, om hon vill...
Lyllos Vibeke och Dag... som får ha min dotter som au pair...
Puss och kram från mammavalrossen...

2006-08-30 @ 19:20:26
irene

stackars Boss - Julle skickar lite köttfärs som tröst. Han fyller 7 år i dag.

2006-08-31 @ 22:17:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0