A lot like me

42503-324

Kräftan (Latin): Cancer
Element: Vatten
Motto: "Jag känner"
Nyckelord: Känsloliv
Kräftan är det traditionellt sett moderliga tecknet. Den som bryr sig om och fäster sig vid, som ömmar för och tar det försiktigt. Det är känslolivets tecken, de mjuka känslorna. Att vårda och bekymra sig om, att ta hänsyn till och känna efter. Kräftan lever i det näraliggande och är knuten till det med många känsloband. Hem och familj och de allra närmaste. Godmodighet och välvilja.
Positiva egenskaper för kräftan är vänlig, känslig, sympatisk, livlig fantasi, starka faders-/moderskänslor, omtänksam och beskyddande, försiktig, patriotisk, orubblig, klipsk, sparsam, emotionellt välutrustad, husligt lagda.

Negativa egenskaper är överemotionell, hyperkänslig, lättstött, eldfängd till humöret, lynnig, ombytlig, svag karaktär under hård yta, benägenhet för självömkan, långsint, osäker och svag för smicker, oordentlig.


Kommentarer
Mi

Låter som mig ;)

2006-12-03 @ 21:48:05
irene igen

Men vänta nu lite!

Hur är det med "tar det försiktig, godmodighet och välvilja, försiktig, lynnig, ombytlig, svag karaktär under hård yta, långsint" och sist men absolut inte minst "SPARSAM" ???

2006-12-04 @ 21:59:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0