Bregott med havssalt :)

Ja, nu har jag försökt hinta åt flickorna som sover att de borde gå upp. Klockan är ju faktiskt över tio. Men de verkar trötta. Själv gick jag upp i lagom tid för att hinna säga hejdå till Mamma som skulle till jobbet.
Sen har jag ätit frukost, och jag kan ju säga så mycket som att det är inte julmaten jag kommer att gå upp i vikt av, det är smöret. Mamma har köpt bregott med havvsalt, och det är skitgott. Trodde det skulle vara som vanligt smör men det är små små saltkorn i. Jajjemen, kanske jag måste köpa med till Norge.

Idag ska vi nog upp till Pappa. Ska bära upp lite av mina saker upp på vinden. Det blir mindre och mindre kvar av mig uppe i Lycksele. I påsk ska jag nog ta sista lasset. Känns lite tråkigt, men samtidigt otroligt skönt att ha samlat sig lite på ett... eller ja två ställen istället för tre.

Nu har i vart fall Helena vaknat. Den lilla telefonräkan.

42503-366

hejhej


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0