Kuljul

Helena lyckades dessvärre inte ta så många bra julbilder, min kamera tömmer jag när jag är tillbaka i Dröbak tror jag. Fast egentligen borde jag ha tagit med mig sladden.
Hos Farmor var allt som vanligt. Hon lever fortfarande, det kan man vara glad för. Och hon pratar. "Ni ska vara ute och dansa och hoppa och ha roligt. Så ni kan sova sen" Oh yes, naturligtvis lydde vi våran snart 103-åriga farmors visdomsord och drog ut på Harrys på kvällen. Redan klockan 8 eftersom jag och Kate inte hade köpt förköpsbiljetter. Men kul hade vi och många gamla godingar fick man hälsa på. Hade med mig kameran så kanske det dyker upp lite bilder i framtiden. Vid två var vi hemma igen, ganska lagom lång kväll:)

42503-365

Lager 157 var helt okej. Nästa gång jeansinköp står på listan ska jag försöka ta mig dit. Kanske blir det i påsk, det är väl då jag kommer hem nästa gång. Eller så åker jag helt enkelt dit någon dag nu i mellandagarna. Allafall så köpte jag ett skönt basic-linne och ett par trosor. Trosorna sitter hårt, så man får fina valkar av dem. Men vad har moster nu lärt oss?
Jo,
"En kvinna utan kärlekshandtag är som en säng utan kudde"
Just det.

Annars använder vi ett annat uttryck väldigt mycket här hemma:

"Man forma´ ba´handn som en littn piiil"

Haha, godnatt


Kommentarer
irene

Har jag sagt det? Så klok jag är...

2006-12-27 @ 21:34:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0