Lussekattsbakning

Idag bakade vi lussekatter. Dag hade vissa problem att hitta saffran på affæren och tyckte vi skulle anvænda gurkmeja istællet:) Førklarade att det inte gick och så hittade han tillslut saffran. Men norrmæn.... Vilket sløseri, en liten rød burk som var svår att øppna i en stor kryddburk. 0,25 gram i varje. Dessutom ær det ænnu dyrare hær, 20 kronor styck.

42503-332

Ivar och Viktor proppar bullarna fulla med russin...




De blev vældigt goda faktiskt, førutom att jag, geniet i køket, glømde bort en plåt i ugnen. Den finaste plåten med de størsta bullarna på. De blev lite brænda men jag vet en Markus som kommer att gilla dem allafall.

Nu ska jag pack væskan och snart dra in till Oslo, imorgon klockan sex ær det samling i kyrkan. Sen ær det LUCIA !


Kommentarer
mammavalrossen

Fint, tycker jag, att gutterne får baka lussekatter. Det är svenskt... och DAG, det SKA! vara saffran i dem. Det går IKKE med gurkmeja! Basta!
I morgon bitti är det Lucia på jobbet.... Vet inte vad som händer. Men det ska bli roligt.

2006-12-12 @ 21:13:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0