Rådjursjakt och rastlöshet

Efter att ha sovit till strax över tio idag tog rastlösheten tag i mig. Fast det dröjde länge innan jag tog tag problemet. På eftermiddagen gick jag ut i skogen och hade retreat med mig själv. Blir ju inte så mycket ensamtid när man är hemma. Gick upp på berget och sen satte jag mig och fikade mitt i skogen. Varm choklad, mackor mer rådjurskött och älgtunga och lite renkött. Det var gott och sen gick jag hem. Träffade på två rådjur och kunde känna ett visst sting av dåligt samvete när jag bara en stund tidigare hade ätit upp en del av deras artfrände. Värre blir det väl imorgon för då ska jag med ut på rådjurjakt. Men jag försöker intala mig själv att det är okej. Vilda djur är bättre att äta än uppfödda. De vilda djuren har vart fria och förmodligen ganska lyckliga.

42503-367

Nej, jag ska inte ha nåt gevär. Fast Pappa tycker det, men eftersom jag inte har skjutit på år och dar lär jag ju bara skadeskjuta, och det vill man INTE som jägare.

Ciao!


Kommentarer
irene

det finns ett ställe vid Junsele där man kan retreata sig jättebra...

2006-12-29 @ 20:03:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0