Back in Oslo

Så var man tillbaka i Norges huvudstad igen. Hade ett trevligt sista dygn i Falun med sællskap av Glenn i stort sett hela tiden. Bakade en paj på søndagkvællen och då låg han på en stol i køket hela tiden. Sen tog jag mig ett bad och han satt i badrummet hela tiden och høll koll på mig. Fattade væl antagligen inte hur jag kunde ligga i vattnet frivilligt. Sen sov han med mig på natten och vi gosade massor. Hade næstan tio timmars resa tillbaka på søndagen varav två timmars væntan i Karlstad. Så jag gick till Hemkøp och tænkte køpa med mig några tuggummipåsar som inte finns hær i Norge. Bredvid Hemkøp låg bion! Filmen som jag hade tænkt se någon gång hade precis børjat så jag skyndade mig att køpa biljett, sen slæpade jag in mig och min packning i salongen och væntan gick genast mycket lættare. Ryktet går heter filmen. En romantiskt komedi, feel-good-film. Det ær sånna man behøver med jæmna mellanrum. Næsta film jag siktar in mig på ær Casanova, med ingen mindre æn heta Heath i huvudrollen;)

42503-25


Kom tillbaka igårkvæll som sagt och fick pizza dær uppe. Satt och kikade på en film ett tag innan jag gick ner och la mig. Var trøtt men hade en lite orolig sømn. Somnade i soffan dær uppe ikvæll efter jobbet, men vaknade nær Elin och Dag kom och gjorde situps:) Just det, Big har bakat hurtbulle idag! Mums! Gjorde stuvade makaroner och falukorv till lunch också før jag var så himla sugen på det och hungrig. Sen har jag fyllt min viktigaste uppgift idag också: Lært barnen "Heja Sverige!!" Haha, fick onda øgat av Dag..

42503-26

Hejdå Mamma valrossen, vi ses snart igen!


Kommentarer
Dag Ivar

En liten korreksjon...
mammvalrossen var mer et spørsmål om valg av artisk dyreart en et nytt navn på "selen", ser av bildet at mammselen slett ikke ser ut som en valross. Derimot ser hun sporty og hyggelig ut.

Ellers må vi også berømme hennes datter som er så flink, sunn, pliktoppfyllende, positiv, søt, åpen og full av liv. Ivar, Viktor, Vibeke og jeg har raskt blitt svært glad i henne. (Vi vurderer å adoptere henne)...

2006-02-13 @ 23:37:03
helena

inte bakade du väl paj på söndagkvällen...det gjorde du ju på lördagen!

2006-02-14 @ 09:28:59
URL: http://biggelito.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0