Buhu buhu...

42503-31...Åh vad hemskt. Jag har ligger rejælt långt ner och kravlar nu. Så jobbigt att jag måste lægga mig på golvet och Boss blir orolig. Tænk vilken kænsla du har Big. Uh, jag orkar inte ens laga mat. 



Jag har vart på stan idag och shoppat. Oslo ær så stort och det finns så många affærer. Længtar tills Maria kommer hit så kan vi shoppa tillsammans. Oslo-city-gallerian ær næstan i Bangkok-klass. Mega-stort. Fast det ær klart, villade ju inte bort mig idag allafall.
Har køpt lite smått och gott, och tænkte ta mig ut till Ikea också, men jag skippade det, hade inte nog ork kvar. Men jag har køpt en ram dær jag har satt in kortet på Glenneth som jag fick av Helena, det blev jættetjusigt!



Jaha, nu har mamma ringt och skællt på mig. Men det ær faktiskt inte så lætt att "bara gå vidare." Faktiskt
så ær jag ju en bakåtstrævare. Jag ær fascinerad av hur det var att leva førr i tiden. Skulle vilja leva som en luffare hundra år bak i tiden før en sommar. (Inspirerad av Rasmus på luffen)

42503-30
"Han vill va fri som en fågel,
fri som en fågel.
Och då är det som
nånting ropar; - Kom!,
i hans galna luffareblod"

Skulle vilja valla får i en fæbod. Skulle vilja mjølka korna før hand. Jag har svårt att slæppa gamla tider i mitt liv och længtar ofta tillbaka (gymnasiet, somrarna på Tjarn...) Jag har svårt før att glømma gamla kærlekar. Vill att saker ska vara som de alltid har vart...
Nær man går och ser bakåt på det dær viset så snubblar man næstan på framtiden. Ær det kanske det jag gør nu? Hindrar mig sjælv från att leva? Jag vill væl gå vidare, men jag vet inte hur!



Nej, jag må gå och laga lite tortellini nu. Till efterrætt ska jag spise den stora onyttiga kakbiten från seven-eleven som jag har køpt idag, se på norsk tv och mysa med Boss i soffan. Hær ær det jag som ær kung i helgen:) Imorgon har jag lovat Boss att jag ska vara med han hela dagen så vi ska på utflykt till Holmenkollen och gå en lång-promenad och ta med fika. Hejsvejs!


Kommentarer
mamma

Skällt och skällt....Det var väl att ta i? Men ibland behöver den bästa dottern (som är i Oslo I alla fall) höra några sanningens ord.
Pusssssssssss och krrrrrrrram

2006-02-18 @ 20:48:53
helena

ja hon är ju lite hård, det vet vi alla, men det kanske behövs. men du kommer ta dig igenom det där också. det som inte dödar gör dig starkare! men du måste nog lära dig att leva i nuet annars missar du allt som händer runt omkring dig. och där händer det nog en hel del om du håller ögonen öppna! puss

2006-02-19 @ 09:27:16
URL: http://hellyeah.blogg.se
Emma

ja det är nog bäst att du håller ögonen öppna och tittar framåt när du går, annars kan det komma en baklucka flygande, eller så går du in i en stålpe, eller snubblar på en stubbe och slåt huvudet i en sten...... så AKTA dig, eller börja använda cykelhjälm!

2006-02-19 @ 10:53:38
helena

jag har alltid varit klok!

2006-02-19 @ 13:03:15
URL: http://hellyeah.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0