Back in Oslo

Efter 24 timmar på resande fot var jag tillbaka i Oslo med Boss. Det var rætt slitsamt med 7,5 timmar i en fullproppad buss. Jag som hade drømt om ett eget sæte... Kom fram till sthlm och var ju helt lost... Hade jag trott annat? Har ju precis børjat læra mig hur T-banan funkar i Oslo. Efter att ha handlat på pressbyrån (Samma sak hænder ALLTID i Sthlm, nån trænger sig i køn) gick jag in på næsta pressbyrå før att fråga mig fram ( och vad hænder i køn dær måntro?! Himla stockholmare...). IallafalI erbjød sig en utlændsk kille sig att hjælpa mig, det var ju snællt, men han tyckte absolut inte att jag skulle køpa nån biljett. "Men jag vill køpa en biljett" "Det ær inga kontroller, du behøver inte!" "Men jag VILL køpa en biljett!" Jaja, han gav sig sen och gav mig hjælp så till slut kom jag fram till min destination. Dær træffade jag Markus och åt lite på McDonalds innan vi gick och la oss, steg upp tidigt næsta morgon och fick træffa Boss:D Åh så roligt det var... Sen nær vi hade sagt hejdå till Markus var vi på centralstationen i Sthlm ett litet tag. Jag gick och handlade lite frukost åt mig och Boss på Donken. Han satt helt okopplad utanfør och væntade, så duktig! Sen gick jag på pressbyrån igen. (Ingen som trængde sig nu, applåder!) och då fick han också vænta utanfør helt okopplad och han satt så snællt och væntade. Sen nær jag kom ut kom en tant fram till mig och tyckte han var sååå duktig som satt och tittade på mig hela tiden, men gick inte in. Han gør mig stolt den dær hunden!
Så efter en stund gick tåget till Oslo. Skønt att læmna Sthlm, vad ær det med folk dær? Varfør har de så bråttom? Nej tacka vet jag Lycksele. Finns nog en risk før att jag kommer stanna dær i framtiden. Man vet aldrig. Sthlm kan vara en kul stad att besøka men tack och lov att jag slipper bo dær!!
Tågresan till Oslo gick hur smidigt som helst. Gott om plats, soligt ute och bra musik i iPoden. Væl framme kom Dag och Viktor och hæmtade mig, och man kan sæga att barnen blev førtjusta:) Helt i extas... haha.. Sen var jag och Elin barnvakt på kvællen. Satt och såg på Spelemann tror jag det heter. Norges sån hær prisutdelningsgala før artister. Åt rækor och somnade i soffan.
Nu ska jag gå ut med Boss.  Ciao



Nu ska vi snart gå till Frognerparken och dær kan man slæppa sin hund med andra hundar. Annars har Elin stædmani hær. Men hon stædar faktiskt før Boss skull, "Han kan bli allergisk!" Haha


Kommentarer
irene

Härligt att du har Boss hos dig nu. .....men tror du inte det var Boss som killarna blev helt i extas över?
Nu har jag plockat ihop den smutstvätt som Alex påstått inte fanns på hans golv.

Det blev en hel tvättkorg full.

....genast känns det lite lättare att röra sig i rummet......

2006-01-29 @ 13:30:25
Big

ja men det var væl det jag menade:) Nej ibland ær det svårt att se smutstvætten før allt som ligger i vægen på golvet...

2006-01-29 @ 14:54:02
mammselen

JAg tycker att du gör det bra jag.Som klarar dig i Stockholm på egen hand.FAst det är ju tur att det finns utlänningar som man kan fråga,om man behöver.
Och visst är Boss duktig,annat kan man inte säga...
Och sen Elin,hon kom med en ny synvinkel på allergi.Hon nar humor den tjejen!
Kan förresten meddela att jag har åkt Falun-Borlänge loppet idag. 3 mil! Över stock och sten,i blåbärsris och vass.Och ofta utan riktiga spår. MEN...med bakhala skidor hela vägen.HURRA,vad jag är bra

2006-01-29 @ 15:34:36
emmaslemma

ja sthlm är itne riktigt min grej heller, är rätt skönt att lämna den staden efter ett par dagar!!! men lite besviken är jag på dig..... du skulle ju träffa oss också!! hehe!!

2006-01-29 @ 23:26:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0