Mellanlandning i Falun

Nu har jag åkt tåg hela natten. Det var fullsatt på tåget men jag hade en bra plats vid fönstret. Alla mina väskor är med hem också. Fast nog var det tungt allt! Särskilt när jag skulle springa mellan norrlandståget och Falu-tåget. Oj vad trött jag blev, fick dock hjälp av en vänlig själ de sista metrarna. Sen satt jag där och pustade ut med andan i halsen och blodsmak i munnen. Men hem kom jag allt:)

...och lämnade Markus gjorde jag också. Vi avslutade all packning med varm choklad med vispgrädde och kladdkaka. Sen fick jag lov att säga hejdå till Boss och hur sorgligt var inte det? Han är den bästa hund man kan ha! Klart jag tycker det, han är så otroligt tillgiven.
Sen var det nästa avsked på busstationen.. Åh vad ledsamt. Fast tårarna rann inte lika mycket som när jag for till Thailand... men jag kommer att sakna dig..

Så nu sitter jag här och knapprar på mammas dator och har fått träffa Glenn min vän igen. Han är så söt och så duktig att gå på sina nya toalett! Jag har tagit med hans matskålar och en kattmynta-kudde till honom, och den blir han ju hög på, haha!
Tanken slog mig att mamma kanske inte vill ha honom här egentligen, att hon bara ställer upp för att vara snäll, fast sen läste jag ju inlägget, och mamma: Jag hoppas det går bra och att ni trivs med varandra och säg till mig om du blir less på honom... så vet jag inte vad jag ska göra men det är ett senare problem:) Men han är duktig på att ge kärlek i alla fall!

Jag har tagit med mig lite Norgefisk hem till Mammsen och Pappsen också. Typ den som jag rensar här nere.... Hoppas den ska smaka! Är lite ledsen över att jag inte hann äta upp mina kantareller som jag plockade i höstas, men jag hoppas på en till bra svamp-säsong i höst:)

Nej, nu är det dags att duscha och sen ta en promenix upp till Sjulsarvet. Känns lite trist att åka härifrån på en gång då alla är hemma, men nu är det dags att byta miljö ett tag! Wish me good luck!
See!


Kommentarer
mammselen

Good luck to you!
Tack för fisken,den kommer snart att vara slut. Så gott,och så intelligent man blir av den. Ett tips:Bjud barnen på fiskrätter,det bör väl gå hem i ett land som Norge.
Glenn har åkt upp till Sjulsarvet. Hoppas han får det roligt där.Råttor och möss att smyga på och sedan smaska i sig. Mums.
Tur att man inte är katt...
Pussiluss från mammselen

2006-01-04 @ 21:31:59
macke

Hej sötnos ! saknar dig med jättemycket är så tomt här utan dig, att kliva upp på morgonen utan att ligga och gosa i minst 2 timmar är ju trist...kom hem snart igen!!! love // macke

2006-01-05 @ 13:42:47
URL: http://www.game.team.pro


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0