Mister Depp

SÅ har till slut mister Depp anlænt till Oslo. Nu menar jag inte Jo-honny Depp utan herr Deppighet. Han tog ændå lång tid på sig att hitta mig tycker jag. Men han stannar inte så længe kænner jag. Han har inte riktigt nåt grepp hær. Jag skulle skriva på kontraktet imorse och så skulle jag skriva min hemadress i Sverige. "Arvid Franklins væg..." Sen insåg jag att jag inte alls bor dær. Någon annan ska flytta in i min lægenhet. Førmodligen har jag bott dær før sista gången och det insåg jag nu! Jættejobbigt. Trivdes så bra dær. I min lægenhet. Min och Markus, och Boss, Glenns och Kenneths. Så då børjade jag ju sakna den tiden och allt vad den innebar. Den kommer aldrig tillbaka. Men det ær bara att stå emot och tænka på något annat. Inte heller tiden på elevhemmet kommer tillbaka. Det var verkligen the time of my life, jag hade så himla roligt. Fast det vet jag inte att jag fattade då. Nær man mår som bæst mærker man det inte. Så det ær væl bæst att riktigt uppskatta den hær tiden nu, før jag mår ju faktiskt bra:) Men... vart har jag mitt hem egentligen?
Idag har barnen vart lite sjuka så de har vart hemma hela dagen. Det har gått bra, æven om det blir en aning gnælligare med feber i kroppen. Men vi har vart ute lite i "hagen" , det var lite kallt. I alla fall før mig så efter att de hade lekt ett tag bæddade jag ner dem i vagnen och tog en promenad på en timme. De slockande ganska fort och jag villade bort mig bland alla tjusiga villor. Jag hittade hem till slut allafall:)
Nu ska jag snart på kør (!). De ville ha folk till køren och jag lovade att jag skulle prova... Det ær kul att sjunga, men man ær ju ingen stjærna. Jag sjunger allafall rent, hade jag inte gjort det hade min kæra familj berættat det før mig. Det ær jag sæker på!

See!


Kommentarer
mammselen

Jasså! Har jag nånsin påstått att NÅGON ifamiljen inte kan sjunga?Det kan jag verkligen inte påminna mig.:)
Och du kan använda min adress. JAg ska bo här ett tag till,tror jag. Annars Sjulsarvet...
Livet är sådant. Det förändras hela tiden.På gott och ont.
Man får komma ihåg det som är bra,men hela tiden se framåt.

2006-01-17 @ 20:43:25
emmsi

du sjunger i alla fall bättre än mig!!!(om nu det är nån bedrift....:P) Och efter vad jag hört så låter det bra!! Du kan ju testa sjunga för barnen, de brukar ALLTID säga sanningen!!! familjen också, hade du sjungit falskt så LOVAR jag att nån skulle sagt det!!

2006-01-17 @ 22:27:45
Mi

Jodu, om du hade sjungt falskt så hade du GARANTERAT fått höra det från la familia..

Jag tycker inte att du ska vänta på att herr deppighet ska hitta dig, för då blir det garanterat så. Skit i honom. Men nu när han ändå kom på visit så får du allt ta och fånga honom och stänga in honom i en glasburk! Då kan du ju titta på honom och skratta åt honom istället, hehe. Puss och Kram!

2006-01-18 @ 07:59:58
mammselen

Bra tips. Lyssna på storasyster!!!!!!!

2006-01-18 @ 16:01:43
mammselen

Bra tips.
Lyssna på storesyster!

2006-01-18 @ 16:02:53
Helena

joho! du har två hem i falun! och dessutom har du åtminstonde en sommar kvar i lycksele! och den kommer bli bättre än någon annan! puss och kram

2006-01-18 @ 16:20:32
URL: http://hellyeah.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0