Oslo-shopping

Idag var det dags før att gøra stan:) Eller byn som man sæger hær... Føljde med "familjen" ner så gick vi på en affær som heter "Kid" dær de har gardiner, kuddar, lakan och diverse andra textilier. De køpte två kuddar till mig och ett par tofflor. Vi ska till Ikeå nån dag också och køpa nå hyllor och krokar till mitt rum. De ær så snælla! Sen gick vi och fikade/lunchade, det var dyrt. En dagens macka før 98 spænn. Men jag betalade inte det heller.
Sen gick de hem och jag gick i lite affærer. Trivsamt, jag gick bara i fel affær en enda gång också. Borde visserligen førstått att det inte riktigt var min affær från børjan nær jag såg Dolce&Gabbana-trosorna i fønstret. Men jag gick in, insåg mitt misstag och gled ut lite diskret igen. Tyværr har jag ju klædstopp efter att ha upptæckt hur mycket klæder jag faktiskt har... (skafferiet fick låna ut några hyllor). Kom hem från stan med en bodylotion och ett ljus allafall.
Nær jag kom hem gick jag upp en svæng och blev bjuden på middag. Spagetti och køttfærssås. Gott, och jag fick anvænda kniv och gaffel också;) Annars æter de med sked och gaffel hær.. Ja, se norrmæn..;)
Dag har førsøkt supa ner mig också. Haha, næ, jag skojar. Men jag fick med mig lite vin ner ifall vi ville gå ut ikvæll:) Ja just det, jag har provat en vanlig efterrætt hær i Norge - Gele! En dallrig kaka som man har vaniljsås till. Det var helt okej faktiskt.


                                                              
42503-10
                
miss my sisters a little...

                                                                                       See!



Kommentarer
Mi

Jag tycker det verkar som du har hamnat hos värsta trevliga familjen. Skönt för dig. Jag vill också flytta till Oslo... Puss och kram!

2006-01-07 @ 19:20:46
mi

Jo jag kom att jag skulle göra så sen. Och japp, han somnade ocj jag med! Puss och kram!

2006-01-07 @ 19:26:08
mammselen

JAa du,vad var det jag sa om kläderna?????Jag tror inte att ni(du och dina systrar) fattar hur mycket kläder ni tror att ni måste köpa.Ni tror,alltså.
Och,alla andra svenskar brukar låta bli att handla i Norge för att det är så dyrt där....Men det kanske du också upptäcker snart.
Men det verkar vara en hyvens familj,det är bra.
Må så gott.Kram från lilla mig. Bra i benet nu.Var nog inte så farligt...

2006-01-07 @ 20:19:43
macke

hello darling !
har varit och tränat tänkte kolla om du är vaken nu så ringer en kortis på din mobil om ett par sekunder :) saknar dig jättemycket, men vi ses ju snart igen !! puss o kram

2006-01-07 @ 23:18:47
URL: http://www.game.team.pro
mammselen

Kläder i skafferiet...Nytt sätt att hålla diet?
Tycker inte norrmännen att svenskar är konstiga. Sådana vanor har väl inte de?

2006-01-08 @ 09:55:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0