shop til you drop

...så var pengarna slut. Næstan iallafall. Har køpt två par sloggi-trosor, en kofta, en vårjacka ett par mjukisbyxor och lite annat smått och gott. Sen var det bara maten vi skulle køpa på slutet. Men då vi satt dær och fikade våran enormt mæktiga chokladkaka och drack varm choklad spanade jag in en ulljacka i affæren bredvid. Så vi gick dit och tænka sig, den passade:) Ett riktigt kap dessutom, den kostade 1300 från børjan men var nedsatt till 499. Så att den hade rosa innefoder kunde jag leva med. Det var bara att skramla ihop de sista pengarna vi hade sen hade vi bara råd att køpa køttfærs och avocado till de tilltænkta enchiladarna. Men vi løste det genom att låna lite ingredienser dær uppe. Jag menar, klæder ær faktiskt viktigare æn mat, haha;) Har allafall gjort av med 1300 idag. Bra jobbat Big. Nu får man væl hålla sig lugn ett tag, fast jag skulle faktiskt vilja ha ett par skor till.

Det ær det vi har gjort idag:) Ska æta och se film nu snart. See!


Kommentarer
mammselen

Grattis!Bra jobbat.
Själv tänker jag spara lite tills lönen kommer.Ska punga ut med ca.13000 i räkningar då.Januari månad är en så´n utgiftsmånad,det vat jag ju. Men nästa år ska jag inte betala 2000 kr, för pren. på FaluKuriren. Den ska jag läsa på jobbet. Nu har jag den bara för att Helena ska ha serierna att läsa,Hahaha.
Annars så kan jag meddela att Glenn jer se tjörmut,han bara jaalm och jaalm...
Puss från mami

2006-01-14 @ 19:39:21
irene

...sist(?) han var det blev han snöpt. Men det hjälper väl inte att göra det en gång till nu?

2006-01-14 @ 19:50:12
anna-lena

Äh,nu jaalm han bara för att han vill gå ut.Och då får han gå ut på balkongen,och där balanserar han på balkongräcket.Och sedan hoppar han upp på fönsterbrädan och ser mallig och oförstående ut...Hoppas att jag slipper hämta en söndertrasad katt från marken.Grannarna nedanför har spretiga balkonglådor som hänger ut, utanför sin balkong...

2006-01-15 @ 10:26:28
Big

Hallå. Jag kan inte bondska, kan ni ta det på svenska eller? Tjørmut, snøpt? Sen ska du vara snæll mamma, inte blir han søndertrasad om han rammlar ner heller...

2006-01-15 @ 11:42:01
Big

Hallå. Jag kan inte bondska, kan ni ta det på svenska eller? Tjørmut, snøpt? Sen ska du vara snæll mamma, inte blir han søndertrasad om han ramlar ner heller...

2006-01-15 @ 11:42:09
Mammselen igen

tjörmut=gnällig,tjurig ung...det var väl lätt att förstå.Om man tänker efter.

2006-01-15 @ 14:48:09
irene

snöpt - det är ju svenska Birgitta! "dra åt ex.vis ett snöre så att förbildelse mellan två olika delar blir avskuren" eller nåt sånt står det säkert i Svenska akademins ordlista

Glenn klarar nog av att "ramla " från balkongen. Han hoppade ned från bageritaket i somras...

2006-01-15 @ 17:44:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0