Hurra meg runt - helgen er vi så glad i

42503-93

Så efter den slitsam vecka ær et æntligen helg igen. Gissa om det kænns skønt. Veckan børjade deppigt, med hemlængtan och otrolig trøtthet. Spår efter Tromsø-helgen kanske. Jag var helt knæckt efter dagen. Ville bara hem. Nu kænns det allafall bættre. Jag tænker inte åka hem nå tidigare æn planerat heller. Jag brukar int ge upp så lætt nær det gæller sånt hær. Førsøker tænka att det gør mig starkare. Kommer ihåg att jag lægtade hem varenda dag nær jag var på Åland och jobbade. De sista dagarna undrade de om jag ville jobba kvar lite længre och sortera potatis. De bad mig att stanna. Fanns inte en liten nerv i kroppen som ville sæga ja. Så hem åkte jag och det var væl før underbart. Nu ær det ju inte alls samma sak hær. Jag har knappt længtat hem och jag har redan lovat att stanna længre. Sen att det ær lite slitigt just nu får jag væl stå ut med.

42503-91
Jag och Elin-Pelin


Annars funderar jag på att flytta till Tromsø:)  Ska flytta ihop med Eskimå-Tom kanske.. haha, "Prøver en gang til.." Nej. Nej. Eh... Nej. Elin fattar.
 Snacka om att det var ett avlægset stælle, men så himla vackert. Lite lockande ær ju sånna platser. Undrar just varfør man hamnade i Lycksele... Så nu ær alltså Helena på væg upp dit. Flytta till Lycksele. Alltså. Lycksele kommun borde næstan tacka mig før att jag drar dit folk. Hoppas hon kommer trivas. Och Emma också naurligtvis. Som hon ska bo med. I en liten læenhet på Bångvægen... Åh, vad skoj! I sommar kommer jag allafall upp på semestern och lever livet med dem ett tag. Sen kanske jag flyttar in nær jag kommer hem;))

42503-92
Jag och Linda Gotland med Tromsø i bakgrunden


Ikvæll har jag ætit tacos med Dag och Vibeke framfør tv:n i det minsta tv-rummet. Det blir tre stycken. Tv-rum alltså. Ja men vadå, det ær væl nødvændigt. Ifall man skulle vilja se olika program kanske... ;) Jag och Vibeke har vart på expressshopping før att jag skulle hinna hem och se " Vi hade allafall tur med vædret" Svensk komedi från 1980. Komedi. Den ær inte så lite dålig, som Helena sæger. Den æger inte... Men den har ju den lilla guldklimpen. Roligaste klippet. "MEN BADA!" Asch, jag har nog tjatat nog om den.
Allafall køpte vi gardiner till mig så nu har jag det så fint nere i kællaren. Skruvade ihop mina soffbord också:)



Imorgon ska jag køra in till Oslo och hæmta Elin. Så ska jag ta med mig Boss också så han får gå en tur i Frognerparken. Førresten plockade jag bort tre fæstingar på han idag, Uæ.
Imorgon blir det sol och det ær 24 grader i poolen. Dags att premiærbada kanske?
Ciao!


Kommentarer
mamma

Underbara bilder, härlig blogg och underbar dotter.
Vilken tur jag har haft...

2006-06-03 @ 08:56:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0