Søta barn och vackert væder

Jag har precis vart i Frognerparken med Boss. Fint væder, varma klæder.
Jag måste ju berætta att jag har vunnit en MiniCruise med Stena Line. De gick omkring och delade ut gratis skraplotter på stan i lørdags. Så jag vann en kryssning før 4 personer, Oslo-Fredrikshamn, utresa måndag till torsdag. Fast om man lægger till 150 kronor per person får man åka på fredag eller lørdag. Visst låter det bra? Problemet ær bara att længst ner i hørnet står det att man måste vara 25 år! Hallå, jag som trodde jag kunde gøra allt vid min ålder, men icke! Så jag vet inte om jag ska skriva och klaga eller helt enkelt ge bort den till någon som skulle uppskatta den.

Ikvæll ær det kør. I sms:et stod det "cd-utdelning". Vadå? De menar væl inte att mitt ortoligt pinsamma framførande ær dokumenterat så væl. Isåfall måste jag tyværr stjæla allas cd-skivor och brænna dem. Sen måste jag nog flytta från Oslo också. Fast jag hoppas ju att det handlar om något helt annat. Usch.

Vi saknar Markus
Igår nær vi lekte hemma efter parken sa Viktor "Du hæmta Markus?" Sen satt Ivar och lekte med min telefon och såg en bild av mig och Markus. "Gitta sysser Markus" Sen pussade han på telefonen, haha. Och imorse nær vi kom ner i kællaren innan vi skulle gå till parken frågade Viktor " Hvor ær Markus?" De verkar digga han, och jag saknar han också.

Nej nu ska jag gå och leta fram våffeljærnet. Ska nog ta och grædda våfflor till barnen nær vi kommer hem från parken. Nygræddade våfflor med jordgubbssylt och grædde. Eller om man ska ta det på norska: jordbærssyltetøy och pisket kremfløte. Blev det rætt måntro? Skulle vara gott allafall.

42503-30
Hejsålænge


Kommentarer
Helena och Emma

ja och vi sakna lycksele, eller i alla fall önskar vi att vi slapp projektarbetet...ujujuj. nej vi orkar inge mer puss och kram

2006-03-14 @ 15:36:41
mammselen

Typiskt dig att ha sådan tur. Du brukar ju vinna. Kanske du kan få åka om du ringer och pratar med dem... Annars får du väl ge bort dem till någon lämplig.
Och jag tycker att du verkar vara en toppen aupair. Men det visste jag ju redan.
Jag har åkt långfärdsskridskor ikväll, efter jobbet. Nu får man passa på. Snart kanske det blir vår, och då är det för sent.

2006-03-14 @ 19:11:32
mamma

Bra att du sktiver så att jag får läsa, förresten.
Tack o tack...

2006-03-14 @ 21:56:59
Macke

Hello darling !!!
Va kul de var att hälsa på dig, saknar ivar och viktor dom var så söta !!! men sötast var ju du förstås :) Ska och kolla på bio snart och innan dess ska jag hinna till broder och hälsa på och sen till viktor en sväng....puss o kram

// Macke

2006-03-16 @ 18:26:40
URL: http://www.game.team.pro


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0