Bakismåndag

Igår hade vi fest hær nere i kællaren. Fullt øs - medvetsløs. Hade vældigt kul. Førfesten var vældigt kul, sen mattas allt av nær man kommer ut på byn. Satt på en sunkig bar en liten stund innan jag blev lika tråkig som vanligt, så då blev det taxi hem.
Idag vaknade jag upp med huvudværk men inte så farligt. Føljde med Micke till bussen, sen tog jag min varma choklad och satte mig på t-banan och njøt av ensamheten ett tag innan jag klev in i kællaren som var full med folk som vaknade upp.
Idag har vi vart ut till Drøbak en stund och hjælpt till lite med flytten. Det kommer att bli ganska ensamt dær. Kænner ju ingen i min egen ålder. Jag gillar ju ensamhet, hoppas det inte blir før mycket bara. Har ju alltid familjen som tur ær. Och Elin som kommer och hælsar på... 
Ska bli kul att fixa till min lægenhet som jag ska bo i:) Grøn, blå eller rød soffa? Blå tror jag.

42503-69

I lørdags shoppade jag. Man får depp-shoppa, det sæger Katarina. Ett par boots och en pilgrim-ring. Nu behøver jag nog bara ett par skor till.
Åh. Tænker på fel sak hela tiden. Varje kvart tror jag. Minst. I lørdags natt innan jag somnade låg jag och tænkte på en massa saker vi hade gjort under alla år. Skitdepp. Sen "Shit, han valde faktiskt bort mig!"
Jaa, man blir ofta inte klokare av att tænka så jag får fortsætta titta på min nya framtidsring och fortsætta tænka mitt mantra "Det ær øver nu"
Æven om jag nog inte førstått det riktigt æn, och æven om jag fortfarande hoppas nånstans.



Kommentarer
mamma

"Jag är värdefull", kan man också tänka. Och upp med näsan och ut med bröstet
Kom ihåg att du är bäst.
Och ... det går över... men det kan ta lång tid.
Puss och kram från mamma

2006-05-01 @ 19:24:58
Helena

men ska inte elin flytta med er? markus sa nåt om att om du ska köpa lägenheten så kan du ju göra det och sen kan du kicka ut han som bor där så jag och emma kan flytta in i sommar...puss och kram

2006-05-01 @ 19:52:13
Emma

va? vad är det för lägenhet?!

2006-05-01 @ 22:26:29
Mi

Tänk "jag Big är värdefull, jag Big är stark, jag Big är värdefull, jag Big är stark..." Om och om igen! Puss och kram!

2006-05-01 @ 23:06:43
irene

Men Birgitta !!!!Du har ett par skor kvar här på Bångvägen också. Inte behöver du köpa nya då väl?
För övrigt tycker jag att du lider av lyxproblem - röd, blå eller grön soffa? Visst har du en vit redan?

2006-05-02 @ 18:39:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0