"Han spelar paintball och plattar håret"

Elin træffsækra beskrivning på Markus før alla i køren.
Pust. Nu ær snart Tromsø-trippen slut. Kommer hem till Drøbak 01.20 inatt. Sova några timmar sen antar jag att det blir jobb klockan 7 igen. Men jag har ju inte sovit så mycket hær heller så jag har snart vant kroppen. I natt somnade vi kanske vid två-tiden, natten innan vid halv sex. Sova kan man gøra i graven, eller hur var det nu Helmert?
Hurtigruten var jættebra. Vældigt vacker. Som væntat. Har tagit en massa bilder under resan och lægger ut dem i en senare blogg. Några av oss badade bubbelbad på soldæck, jag hade dock vita underklæder så jag hoppade det.
Kom hem och gick ut en svæng och dansade. Humøret var på topp:) Sen træffade jag en same som børjade prata samiska med mig før mina vænner hade berættat att jag var lite same. Fast det ær ju typ bara några droppar av mitt blod som ær det. Inte en fjærdedel. Han var allafall stolt øver mina samiska røtter. So am I.
Dagen efter var det bara jag, Linda och kør-Micke som orkade oss upp. Vi åkte till Tromsø museum och lærde oss en massa. Mot slutet var det lite segt før hjærnan att ta in all information om Svalbard, norrsken och samer... Men vi sov allafall inte bort dagen:) Senare på kvællen var vi på en bibelskola och sjøng. Och lyssnade på en predikant som pratade. Længe.
Sjungit har vi gjort idag också. I Ishavskatedralen. Faktiskt tyckte jag inte att kyrkan var så mycket att hurra før. Gillar små søta trækyrkor ute på landet mycket bættre. Efter det åkte vi upp med Fjællheisen upp på ett fjæll hær. Den utsikten ær svår att slå!! Japp, jag ska ladda upp bilderna! På nervægen åkte vi regnbyxa ner på snøn. Kuljul.. Nu ær jag helt slut på pengar. Jag har ju rånat mitt sparkonto lite också... Nu har jag precis i plånboken så jag kommer mig till Drøbak inatt. Eventuellt kostar det extra før nattaxa, men det problemet får jag ta då.
Oj, vad kul jag har haft det!

Ciao!


Kommentarer
Helena

vad bra att du har haft roligt! jag skulle också vilja åka till tromsö nångång. Imorgon ska jag klippa av mig håret...och ja, sova kan man göra i graven. Man behöver då definitivt inte sova när det är ljust dygnet runt. det är ju slöseri...eller nåt. puss och kram

2006-05-28 @ 20:52:59
mamma

Låter som en toppenhelg, och det är bra. Man ska se till att man trivs och har roligt. Ibland i alla fall. Däremellan är det den grå vardagen som gäller.

2006-05-28 @ 21:24:23
Mi

Ciao! Vilket äventyr du verkar ha varit på då! Låter helskoj!! Det är du värd tjejen! Här är det också ljust. Och grönt. Och jag bara njuuuter av att få vara i min egna lilla underbara lägenhet igen! Puss och kram!

2006-05-29 @ 09:56:15
emma

vad kul det låter!! fast ibland måååste mna faktiskt sova, fast det är tråkigt, annars kanske man dör i förtid...... eller nåt åt det hållet!!

2006-05-30 @ 08:35:46
irene

Jag håller helt och hållet med Emma - det var det klokaste jag läst på alla bloggar jag varit inne på tror jag.

2006-05-30 @ 22:07:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0