hæll vete i påsen

Skitdag
Idag har det mest gått dåligt. Kan ju børja med det hær himla pissvædret som vægrar att ge sig. Vi skulle till øppen barnehage idag, jag och barnen. Regn regn regn, pling plong, pling plong.... Viktor vægrar søuta att plinga på dørren medan jag håller på att byta bløja på Ivar.
-Viktor!!! SLUTA!!
-Pling plong!
-SLUTA!!! GÅ IN!
-Plingplongplingplongplingplong...
Han har inte lyssnat på mig en sekund idag.
Sen ut i regnet, hemvægen var ænnu værre. Det spøregnade och jag kan inte skjutsa vagnen med båda barnen i upp før alla de hær backarna, så Ivar fick børja gå med mitt paraply før jag hade, dum som jag var, bara satt på dem regnjacka och støvlar. Han såg rætt kul ut dær han gick och førsvann under paraplyet. Sen ville Viktor gå sjælv, så då fick Ivar sætta sig i vagnen och då blev han jættearg och skrek resten av vægen hem.
Hemma var de ju rætt bløta så det var bara att byta klæder på dem. Sjælv hade jag genomvåta byxor och gick ner før att byta och møttes av bajsstank i dørren till min lægenhet. Boss har fått magsjuka och det vara bara att sætta igång att torka bajs och spyor.
Sen kom jag in igen och så har barnen rivit ner fiskarna från sin vægg i lekrummet och klistrat dem på golvet istællet. Dær tyckte dem att de skulle sitta.
Fixade det och skulle gå ner och rasta Boss en snabbis och upptæcker att fåglarna har ætit hål på soppåsen som stod dær utanfør. Låg sopor lite øverallt.

Aja. Nu ær jag allafall ensam før Dag tog barnen med sig nær han skulle ut en tur med bilen. Tack før det, Lagar mat nu och tror faktiskt jag misslyckas med den också, men jag borde væl inte førvænta mig nåt annat heller.


42503-81

Elin tycker jag om allafall:)
Och Maria som kommer hit imorgon...
 
Och naturligtvis tycker jag om min familj hær också, det ær den bæsta man kan komma till som barnflicka. Ibland beøver man bara en liten paus, før tålamodet ræcker inte hur længe som helst...

See yah


Kommentarer
irene

Stackars dig. Du får verkligen full "påse" ibland...

...fast egentligen hade väl grabbarna rätt i tanken. Fiskarna finns väl troligare på golvet/vattnet än i luften?

2006-05-23 @ 18:55:06
mamma

Jag tycker som Irene. Det är ju på golvet fiskarna ska vara.
Men jag kan förstå dig att du har haft det kämpigt. Och jag tycker att du är duktig som klarar av jobbet när allting går emot. Men man lär sig ju av misstagen... en annan gång klär man t.ex på barnen bättre.
Dag är också duktig. Fattade direkt du behövde bli ensam ett tag, så han tog barnen med på en biltur.
Puss och kram, Birgitta...

2006-05-23 @ 19:24:08
Helena

jag tycker också att fiskar brukar simma i vattnet och inte på väggarna...faktiskt!
jag tycker att det är en bra dag. glad är jag, som vanligt nuförtiden...det är nästan så man blir rädd att det ska komma världens djupdykning snart...

2006-05-23 @ 21:45:48
Kate

Jaha, så det var dig jag synkade med, kan ju vara bra att veta. Jag antar att du grät en skvätt någon gång under dagen, för det gjorde ju jag också. Puss och kram

2006-05-24 @ 16:11:35
Kate

Förresten kan väl visst fiskar vara i luften, flygfiskar hallå???

2006-05-24 @ 16:12:27
Anonym

...åkej då...
/ irene

2006-05-24 @ 20:27:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0