Hoppløs


Hejsan Hoppsan!
Igår natt sov jag och Elin dær uppe. Ganska oroligt, fast mest før Elin før hon fick ta på sig pappa Dag-rollen. Alltså att førsøka natta barnen igen nær de vaknar. Viktor pratade i sømnen en massa och sen blev han tørstig, efter det somnade han mellan oss i sængen. Sen småsnarkade han ett tag tills jag inte kunde sova bredvid han så då bar jag tillbaka han till sin sæng. Halv 6 eller nåt tror jag Ivar vaknade och lekte runt i sængen som jag och Elin desperat førsøkte sova i. Halv sju gav Elin upp och gick upp med han och såg på film medan jag sov i två timmar till, sen bytte jag av henne.
Jag fattar inte hur man orkar!? Att aldrig få sova en natt ostørd med sovmorgon. Och tænk bara om man skulle vara ensamstående... alltså, jag fattar inte att det existerar.
Stædade huset på førmiddagen medan de andra var ute och solade. Sen gick jag, Elin, Ivar, Viktor och Boss på en långpromenad till Karl Johann och hælsade på Jenny som sæljer godisremmar dær. Jag tror vi provasmakade alla hundraelva sorterna. Sen tog vi t-banan hem før vi orkade inte gå mer. Dessutom hade jag begynnande skavsår. Væl hemma tog Dag och Vibeke øver och jag gick en promenad med Boss till Frognerparken.

Piuh... Har pratat med Markus två timmar. Dyrt før han. Har kommit fram till att jag inte vill køpa lægenheten. Inte æn, får se nær jag kommer hem till Sverige først. Och vart jag ska bo. Sorry Helena och Emma, ni får hitta ett annat place...
Vi pratade om en massa annat också kan jag lova men det orkar jag inte ta hær. Jag ær som en groda utan ben - hoppløs.

Nu har jag legat och solat nån timme. Tror det gick bra - har fått færg men inte brænt mig. Jag mår så bra nær jag blir lite brun :) Ska kanske børja træna lite sen också nær vi flyttar till Drøbak. Men jag vet ju hur jag ær - hoppløs. Får se hur det blir med den saken. Flyttar dit efter helgen.
 Nej nu ska jag snart hæmta barnen i parken. See yah


Kommentarer
irene igen

Bevisligen går det. Man dresserar ungarna till att de absolut inte får störa mamma på morgonen - inte ens på morsdag. .......åh, nu fick jag dåligt samvete igen

2006-05-08 @ 19:21:15
Anonym

När du blir stor, Birgitta, då kommer det att gå hur bra som helst med att ta hand om barn. Och om man inte får sova på nätterna så lägger man sig tidigare på kvällarna. Det löser man liksom allt eftersom problemen kommer. För vad har man för val. Man måste omprioritera sitt liv och förstå att man inte är ensamstående längre, utan har ansvar...
Oj, vad förståndigt det blev.
Men jag håller med om att det är bra gjort att klara av att vara ensamstående med barn. Mycket bra gjort...

2006-05-08 @ 21:25:18
Anonym

Nää, jag orkar inte skriva igen. Jag skrev ett långt inlägg och så blev det något fel.
Fyyyyy, vad tråkigt.
Du får tänka dig alla kloka ord jag sa´ istället.
Puss och kram/mammselen

2006-05-08 @ 21:31:13
mamma

Nu får du tänka vad jag skrev för kloka saker igår. Jag skrev nämligen inlägg 3 gånger, men den här hopplösa (grodan :)) datorn,funkade ju inte.
Men tänk mina tankar så kommer du rätt.
Puss och kram/mammselen

2006-05-09 @ 17:40:27
mamma

Jag fattar ingenting. Plötsligt så kommer mina kommentarer in. Idag. På FEL dag. Jag fattar ingenting...dvs lika lita som skitemma.

2006-05-09 @ 17:42:20
irene

Stackars dig Anna-Lena. Du måste skaffa en datordoktor tror jag. eller gå på "datorskapsrådgivning" med den ...

2006-05-09 @ 20:09:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0