Hurra meg runt - 17. maj er vi så glad i

Det ær dåligt med sol i dessa dagar. Jag saknar den verkligen. Så man kan bli brun och sola eller bara ligga i græset...

42503-77

Idag har de fyllt bassængen med vatten också, så man får bada nån gång. Fast det tar visst lite tid att værma upp vattnet, så næsta helg kan jag kanske bada. Jag har køpt en ny bikini:) Men næsta helg ær jag dock i Tromsø på kør-resa. Det ska bli jættekul, vi ska åka en tur med Hurtigruten så det blir nog många bilder dærifrån

42503-78

Så har det ju vart sjuttonde maj. Vædret var pissgt som synd var, men jag och Elin startade dagen hær i Drøbak med fin frukost med utsikt øver fjorden. (Som alltid;)) Sen åkte vi in till stan och satt på en uteservering och frøs några timmar med endel kompisar. Vi lyckades dock sno alla filtar som fanns på stællet, vartefter folk gick. Till slut satt Elin allafall med 6 stycken. Sedan begav vi oss vidare till ænnu ett stælle, fridays nere på Aker brygge. Dær kændisspottade vi Big Brother-Kristian som satt vi bordet mitt emot med sin silikontjej och några vænner. Yeah. På væg hem till våran sønderslagna kællare (fråga inte varfør. Lång historia) træffade vi på Kåre-Magnus, programledaren før norska idol. Men han har ju i och før sig vart hemma hos oss på førfest också kan jag ju sæga før att skryta lite... men kanske det var innan jag flyttade till Norge;)

42503-79
Hær går jag och Elin på Aker brygge. I alldeles før mycket klæder før våra fina nyinkøpta klænningar.... men men. Hade dock en rolig dag, trots vædret. Næsta år blir det fint væder och då ska jag vara hær igen. Utan jacka:) Dær bakom står Ida och orsaken till vår sønderslagna kællare och pussas..

42503-80

Idag har Elin førdelsedag, Grattis Elin!! Igår var vi ute och åt tapas.... I like very much!!
Sen var det fest i vår lagade kællare:) Natten blev inte riktigt som vi tænkt oss antar jag, men rætt okej nu nær allt ær utrett.

Idag har vi sovit længe jag och Elin. Nær vi væl vaknade stædade vi kællaren litegrann, diskade upp diskberget och packade. Sen åkte vi till Drøbak. Det ær riktigt skønt att komma ut hit. Vi har ætit bursdagsmiddag och Elin har fått packe. Barnen ær søta och jag kænner mig laddad før imorgon. På onsdag kommer Maria ut hit, torsdag och fredag ledig. Hærlig vecka:)

ciao!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0