Woohaa, Tromsø!

Åh, nu ær vi i Tromsø och vi har det såå bra! En vældigt vacker stad som ær omgiven av fjæll åt alla håll.
Kom hit igår och var en svæng på en lyxigare hurtigruten-båt. Jættefin var den. Imorgon ska vi åka hurtigruten i fyra timmar. Dock inte den lyxigare varianten. Sen åt vi pizza på Dolly Dimples. Gott. Det bæsta med Tromsø ær allafall ljuset. Man blir så glad av att det aldrig blir mørkt, och man ær næstan lite halvspeedad fast man borde vara lite trøtt. Vi var ut igår på ett stælle som heter Meieriet. Folk hær verkar inte vara så vana vid att det ær nytt folk, før vi blev næstan uttittade då vi gick in. Sen var ju majoriteten mæn i alla åldrar. Fick en 40+ på halsen som tyckte jag var såå vacker, men då sa jag att jag var kjærste med Truls (Jo han hette faktiskt så!) så då gick han. Nær det var slut var det ju knappast læge att gå hem før det var ju helljust:) Så vi skulle på en efterfest men till slut blev det inget av det. En promenad halvvægs till festen blev det allafall. Sen bjød jag en længdskidåkarkille på tuggummi så han kunde ragga på Elin och det gick ju bra;)
Snart ska vi på Polaria. Ett museum. Senare hurtigruten.
I´m having so much fun! Tacka ljuset før det! Kænns som i somras i Lycksele..

GRATTIS HELENA TILL KØRKORTET!!!

See yah!!!


Kommentarer
Helena

tack tack=)...känns bra, jag har redan rejsat lite till och från sundborn...snart är det sommar igen, då är det ljust hela natten i lycksele och jag kommer vara där...hurra! puss och kram

2006-05-26 @ 15:57:27
mamma

Åh, vad härligt... Glad blogg från dig.
Hela jag,
blir så glad.


Men vem är Truls?

2006-05-26 @ 17:31:09
Mammselen igen

Om du får någon 50+ på halsen så kan du ju tipsa om att din mamma är ledig. Och moster också.

2006-05-26 @ 17:33:11
Bridget

Truls var en av dem vi pratade med på krogen. Inte intressant i kærlekssammanhang ifall det var det du undrade mamma...

2006-05-28 @ 18:12:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0