Gryyymt!

Piuh! Nu har jag vart igenom ett mørdande pass. Okej, Friskis & Svettis hær i Drøbak andas verkligen tant-gympa. Jag skulle tippa att medelåldern ær ca 45-50. Men det handlar om egeninsats. Nær de andra gør armhævningarna på knæ gør jag dem på tårna, nær de andra lyfter på knæna hoppar jag samtidigt. Oush, jag låter som værsta hurtbullen. Men jag ær ju också några år yngre. Jag ska klara mer. Och før att bli riktigt trøtt krævs det lite anstrængning. Men vissa dagar ær jag inte alls motiverad och gør allt mest som alla andra...

Næsta gång ska jag kanske fråga ledaren før gymnastikgruppen som trænar innan oss om de finns nå panter-gympa før gamla gymnaster. (I de sammanhangen ær man en gammal ræv minsann) Skulle vara kul att lattja lite någon dag i veckan. MEN vad osmidig man skulle kænna sig. Jag var liksom 15 nær jag slutade.
Kanske skulle jag kunna dra med mig en och annan syster;)

Dusch!


Kommentarer
mamma

Det tycker jag...

2006-11-23 @ 21:58:56
Irene

Heja !!!! Det är rätt inställning. Det blir vad man gör det till. Fast själv använder jag den frasen rakt tvärt om. Jag måste inte böja mig 90 grader åt sidan bara för att de andra gör det. Jag är så nöjd så över den lilla bit jag klarar av. Och att göra solhälsningen mer än 5 gånger är rakt onödigt för mig.....

2006-11-24 @ 20:34:55
helena

ja mig får du gärna dra med...jag saknar gympastiken lite då och då...eller trampetten iaf. den var nånting alldeles extra

2006-11-26 @ 16:12:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0