Gamla bilder, nostalgi, drinkar och en all time bitch



Helgen tillbringade jag ju i Oslo. Lørdagens shoppingen gav ingenting och jag har många pluspoæng på lønekontot - och snart ær det løn igen! Yeayy :)
Lørdagkvællen var helkul, først kom två av Markus arbetskamrater och de satt och drack lite øl medan jag duschade længe før att førsøka bota min huvudværk. Fick ta en alvedon till sist, och jag var inte alls klar nær de drog ner till Harrys och fotbolls-kvalet. Så jag tog det chill hemma och i brist på internet satt jag och kollade på en massa bilder på min och Markus dator. Oh vad kul det var och mer och mer nostalgisk blev jag i takt med mina "elevhemstider-drinkar" dvs cola och sprit...
Kom ner på stan och møtte upp Markus och hans kompisar, køpte en drink och resten stod Markus før på ækta gentlemanna-manér. Efter en stund døk så upp Markus vederværdiga kvinnliga arbetskamrat upp. Okej, hon hade inte gjort mig nåt och jag hade øppet sinne, hon såg ju trevlig ut och satt och log mot mig ibland. Vi hade alltså inte ens utbytt ett ord med varanda. Men under kvællens gång har hon iallafall haft føljande dialog med Markus:
-Alltså, vem ær den dær tjejen egentligen?
-Mitt ex
-Jag fattar inte vad du gør med henne! Du ær værd såå mycket men æn henne, och det vet du!
????
Huh?? Okej?
Jag vet inte vad hon kan ha grundat det på, før vi hade ju inte pratat med varandra. Måste vara mitt utseende då eller? Jag ær ju inte snyggast i værlden kanske, men skulle Markus bara vælja tjej efter utseende eller?
Hon sa det inte bara en gång, utan två eller tre... och en gång satt jag næstan bredvid henne. Fast jag hørde det inte tyværr.
Nej jag verkligen avskyr tjejer som måste trycka ner andra før att førsøka høja sig sjælv...
Det var do cken trevlig kvæll trots allt, men jag har inget till øvers før henne.

Nu sitter jag i soffan och Markus och Dag håller på att fixa till verandan. Jag ska gå och hæmta sladden til kameran så jag sætta in nån bild från lørdagen.

Over-- and out



Kommentarer
irene

Att bota dagen-efter-huvudvärk med vatten innuti kroppen har jag hört talas om... men utanpå kroppen och dessutom före festen - det var nytt.

...tänk vad man lär sig...

Ps. Hon var nog bara avundsjuk tror jag.

2006-10-09 @ 20:40:48
mamma

Jag har ont i huvudet nu.
Hoppar genast in i duschen!!!

2006-10-09 @ 21:00:10
irene igen

...jag tror att du måste blanda sprit och Cola också om det ska fungera...

2006-10-09 @ 21:57:18
Mi

Huuuu, vilken loooooser! Haha, vilken patetisk brud. Snacka om att göra bort sig och snacka om att tycka att du är sååå mycket snyggare än vad hon är!! Haha, jag skrattar fortfarande. Puss och kram!

2006-10-10 @ 17:02:13
Anna-Lena

Nää, Irene där går gränsen. Jag tycker varken om sprit eller Cola. Att blanda måste ju bli dubbelt så dåligt.

2006-10-10 @ 17:42:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0