Gratulerar Irene till bilkøpet:)

Jag har nog læst allt;) Æntligen har du bytt ut den dær gamla bilen som jag faktiskt aldrig diggade. Och nej, jag ska inte tro på det dær med månen och solen och baksidan... Sånt skulle jag aldrig gå på, men dæremot så har mina kæra storasyskon en gång i tiden lurat mig att ta på elstængsel. Det var ju inte særskilt snællt...
I lørdags hade jag namnsdag førresten, det var bara Pappa och Maria som visste det. Till och med Mammselen missade det. Men jag hade faktiskt glømt det sjælv också, så jag hade ju inte påminnt någon.
Ja nu ær det høst och det ær kallt ute. Barnen ær sjuka i omgångar. Viktor har vart hemma från parken två dagar och imorgon ær det kanske Ivars tur.
Høst alltså, och ibland kan jag inte låta bli att tænka på Mamma och Pappas hysteri:
- Tio liter var! Minst!
Det handlar om lingonplockning, hela familjen ut i skogen før att sækra vinterns lingonsylt-førråd. Så tråkigt just då, før att inte tala om rensningen. Men det ær ganska coolt att tænka på. Skulle inte velat haft det annorlunda. Jag ska också jaga ut mina barn i skogen:)



Kommentarer
mamma

Men inte 10 liter var väl???? Som dina barn ska plocka... stackars barn!
Och rensningen, det var det allt JAG som fick göra. Pust...

2006-10-10 @ 19:37:47
Mi

Åh usch, påminn mig inte. Jag får ångest. Isch. Det var hemskt, varje helg och ibland efter skolan. Plocka lingon, plocka lingon, plocka lingon... Alltid dessa hemska lingon. Usch. Jag får även ångest av tanken att trava ved. Nästan lika hemskt.

2006-10-10 @ 22:59:39
mammselen igen...

Jag visste att det var det var Birgitta den dagen.En liten stund visste jag det... sedan glömde jag bort det igen.
Och idag jobbar jag kväll. Hoppsa att jag kommer ihåg att gå till jobbet :)

2006-10-11 @ 09:34:21
mammselen igen...

Men nog känns det som om ni överdriver liiiite...
Fast det var väl så ni upplevde det. Stackars er.
Men för livet.

2006-10-11 @ 09:36:42
irene

Jojo, jag vet nog hur det är att vara tvingad att gå ut i skogen och plocka både det ena och det andra. Fastän mina !!! föräldrar inte tvingade på handgripligt fanns det inget alternativ till att följa med ut i lingonskogen (eller på hjortonmyren) Jag slutade med de dumheterna så fort jag hade möjlighet till det. Lingon kan man faktiskt köpa av dem som tycker att det är roligt att plocka...

...föresten var det nog mina rara systrar som tvingade allra mest... De tränade väl på mig tills att de skaffade egna små stackare att härska över.


...ungefär samma känsla när det gäller skidåkning...


...det är nog mig det är "fel" på - vill bara göra det jkag hittar på själv - inte det andra säjer att jag ska göra...

2006-10-11 @ 19:56:37
irene igen

jag blir så till mig i minnena att jag tappar ords och stavar fel - så kan det bli. Men för livet!

2006-10-11 @ 19:57:58
Anna-Lena

Ja men... jag vill också bara göra det som jag själv hittar på att göra.
Och så får jag be om ursäkt om jag har förstört någons liv. Det var inte meningen...

2006-10-11 @ 21:11:31
Helena

nää mamma tycker inte om att klappa händerna bara för att ala andra gör det! så det så! jag vill också komma och hälsa på! puss och kram

2006-10-12 @ 19:05:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0