Intet nytt

Allt rullar på som vanligt. Har vart på kør-øvning, ær trøtt och ska snart sova. Ær sugen på att shoppa också, men det blir det i helgen med Markus tror jag. Kanske blir det tapas och bio också. Jag har næmligen ovanligt mycket kvar av lønen. Jag vet mamma att jag kan spara pengar också. Men kanske jag slår till på en skinnjacka eller en ullkappa i dagarna... vem vet... Usch vad trist jag ær som bara skriver om shopping... blæ. Internet funkar dåligt hær nere i kællaren, så jag har snott Dags bærbara. Eller jag frågade faktiskt... så klart.

Boss har visst legat i min nya soffa... och i min nya sæng... Han gør det ALDRIG nær jag ær hemma... førutom på nætterna, men så fort jag går utanfør dørren går han och river upp sængen eller hoppar upp i soffan. Hoppløsa hund. Fast jag har inte sagt åt han så mycket heller... Bara några halvtaskiga førsøk. "Men Boss du får ju inte ligga i sængen..." Jag tror inte att han tar det till sig.

Barnvakten gick ju bra førresten. Førutom typ en halvtimme innan Dag & Vibeke kom hem, før då åt Viktor några konstiga blåa bær ute i trædgården. Så jag ringde till Mamma.. Som vanligt nær det ær något som har hænt. Sen ringde jag till Giftinformationscentralen, de trodde de fattade vad det var han hade ætit før det visst ju inte jag... kunde bara beskriva dem. De var lite farliga i stora mængder. Men allafall så verkar Viktor inte ha tagit någon skada av det. Han hade lite ont i magen ikvæll vid middagen, men de kan man væl knappat relatera till bæren från igår. Snarare att han inte tyckte om maten...

Annars har jag fått i uppdrag av Dag att jag ska utrota bananflugorna i huset. Han hade dragit ut ett papper från internet i morse dær det stod hur man skulle undvika att de kom, och hur man mørdade dem. Sen hade han vikt ihop pappret och skrivit "Gitta" på det. Jaja... Jag får væl springa omkring med dammsugaren nær barnen ær i parken då. Men alltså, de ær inte lika lættlurade hær som hos Irene. Dær
gick det ju jættebra att stælla fram en skål med saft och diskmedel så de drunknade. Men de går liksom inte på det, de hær bananflugorna.

Nu har jag lovat mig sjælv att jag ska sova... Godnatt



Kommentarer
mammselen

Jag tror att folk på jobbet vet hur man ska döda bananflugorna. Jag ska fråga i morgon.

2006-10-03 @ 17:43:55
irene

...knäppa flugor i Norge...

2006-10-03 @ 19:27:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0