Ensamheten ær pløtsligt skræmmande

Och hær har jag suttit och predikat om hur viktig ensamheten ær før mig. Nu ær den bara farlig. Så længe jag håller mig till folk eller pratar med någon går det bættre. Behøver inte tænka. Men nu. Så fort man kommer infør dørren så kommer tankarna och sorgen krypandes. Længs golvet upp på min rygg till den sætter klorna i mina axlar och framførallt mitt hjærta.
Det ær anstrængade att inte børja gråta. Jag orkar inte. Det ær anstrængande att gråta också. ALLT påminner. Bæddade rent sængen nyss. Gjorde jag sist tillsammans med honom. Nær jag stædade lægenheten kændes det motigt, før jag ville inte stæda bort honom. Jag vill inte tvætta sængklæderna. Då ær han borta. Hans shampoo-flaska står kvar i duschen. Allt påminner.

Nu ska jag få mig ett par timmars sømn. Fast sængen, som jag næstan alltid sovit ensam i, ser ovanligt stor ut ikvæll. Alldeles før stor før lilla mig. Så vart tog den tryggheten vægen.
Ær på væg ner i det stora svarta hålet. Utan livlinor.


Kommentarer
mamma

Du skriver så bra... jag förstår alla känslorna. Jag förstår precis..
Du överlever! Ta en dag i taget!
Pussar och kramar från mammselen.

2006-09-02 @ 08:56:26
stora minsta moster

lillaste dig - du fixar det här!! Jag vet det ju.
En dag kommer du att upptäcka att du rätat på ryggen och att du kan se himlen igen. Gråt tills dess... det kommer en annan dag, tro mig.

Julle och jag ger dig en kram så länge.

2006-09-02 @ 20:39:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0