Samtidigt i Dalarna

Så har då jag och Mamma vart på teater. Jag vet inte... den var väl rätt okej, men jag och teater klickar inte helt. Men som sagt, helt okej:)

42503-191

Vi har hunnit med mycket annat idag också. Bland annat att besöka Bondens egen marknad där mamma stod i en lång kö för att köpa fruktbröd. Gott! Själv köpte jag en present till Markus;)
Efter det tog vi en tur på stan mot mammas vilja. Men hon hittade minsann saker hon med!
Sen bar det ut i svampskogen med mindre lyckat resultat, hittade en liten kantarell eller två, nån smörsopp, nån tegelsopp, några taggsvampar och så lärde jag mig en ny ätbar svamp: citrongul slemskivling!
Sen hem och duscha, ta på mig min nyaste finaste skönaste klänning och sen teatern. Efter det lyxade vi med pizza och kebab.
Sen har jag sprungit hit och låtit mamma ta hand om disk och ihopplockning i köket. Helt medvetet.
 Det var nog det det.

Ja justja, vi var på tipspromenad på gamla fängelset här i Falun också. Vi fick alla rätt tror jag... fast så var det en mångkamp så man skulle kasta pil, bollar, hästskor och ringar också. Där var vi inte riktigt så bra.... Men om vi har tur så kan man vinna en övernatting med frukost i en cell där. De har gjort om det till ett vandrarhem nämligen.

Sen var det väl inget mer.

Jo, Katarina har tappat livsgnistan och kan inte hitta den....
Mamma har raggat på en korvgubbe....
Pappa byter sovrum i huset lite då och då för att få miljöombyte.

Nu var det slut.

Ciao



Kommentarer
mammselen

Han var fin han.... korvgubben...

2006-09-23 @ 22:04:24
irene

jaha?? berätta mera!!

2006-09-24 @ 19:09:26
Mi

Jaha, är det därför det är bäddat i alla sängar hemma??

2006-09-24 @ 20:49:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0