103 år?! Nejmen oj oj

Idag har vi vart och hälsat på lilla farmor. Hon var som vanligt. Trött, men piggnade till. Vi talade om för henne att hon fyller år om en vecka.

-Hur mycket fyller jag då?
-JA; VAD TROR DU FARMOR?
-Femtio?
-NEJ, DU FYLLER 103 ÅR!
-103? Nejmen, ojoj
-JA, NÄR DU FYLLDE HUNDRA ÅR FICK DU ETT TELEGRAM FRÅN KUNGEN OCH DROTTNINGEN!
-Jahaa?! Men tänk att de visste om det då!

Vi stannade till på Lager 157 på vägen också. Ja, jag handlade något smått och en vinterjacka som Mamma och någon mer anser är för lite för mig. Jaja. Det var ett kap. Okej?

Mamma har bjudit på go-maten och nu är alla slappa och mätta. Alla syskonen befinner sig här just nu, det är kul och jag ska väl inte sitta här egentligen. Men iallafall så ringde jag till Ivar och Viktor idag. Saknade dem så mycket. O, de är så söta... Det är absolut skönt med en paus ibland. Och bra, för man längtar så otroligt mycket efter dem sen:)

En ny bh måste jag ha. Eller två. Den här kliar.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0