Dumförklarad

Jag hatar att bli dumförklarad. Särskilt när det inte finns anledning.
SH: Har du aldrig använt en sådan?
-Nej
SH: VA?! Har du aldrig använt en sådan?! Det finns i varje hem här på Island!
-NEJ, jag har ALDRIG använt en sådan. Min Mamma gjorde allt för hand!, (om bakassistenten)
 
-Jag tror inte det blir så bra med en mixer.
-Det är du som inte är bra med sånna här grejer!
-Men vi ska inte ha socker i allafall
-Jo, lite socker ska vi ha.

Jaja, jag ska göra potatismos och letade efter en elvisp. Men nej, då det finns inte så han tyckte jag skulle använda en bak-assistent. Vilket jag kanske inte tyckte passade riktigt. Men jag har ju adlrig använt en sådan heller (dumma jag) Men nu ska han använda en mixer istället.

Moset blev äckligt. Jag åt en halv sked och lämnade resten på tallriken i ren protest.
Nu är jag sur.


Kommentarer
irene

Dum är du absolut inte - fast lite tjurig kanske...?

2007-08-01 @ 20:37:55
elin & alva

Hej!!!
du är inte dum!!!
om det hjälper...
så har jag aldrig ens lagt händerna på en bakassistent!
brukar anväda en "press" eller en "stamp" till potatis moset!
annars kan förmycket av potatis stärkelsen frigöras och potatismoset blir som släm!!
kram kram saknar dig!
P.S vi får ha ett dunder kalas när du kommer hit !! =) D.S

2007-08-02 @ 09:36:38
helena

Æh, det ær han som ær dum. Igår var jag och markus och hælsade på i drøbak. Viktor saknar dig. Han husker nær du var dær men nu ær du på island før det har han sett på bilde.jag saknar också dig puss och kram

2007-08-02 @ 14:03:13
Anonym

Du är inte alls dum. Snarare JAG då, som inte har använt matberedaren så mycket så att du har fått lära dig. Jag använde ned mest till att knåda stora bulldegar med.
När jag gjorde potatismos så använde jag också stamp, som Elin.
Socker blandade jag inte i potatismos! Det skulle morfar säkert ha gillat. De två kanske har samma smak...

2007-08-02 @ 19:11:39
Mammselen igen

Jättefin bild som startsidebild...

2007-08-02 @ 22:17:19
Vipz

Stå på du, du er ikke dum i alle fall.
Og du kan lage god potetmos - bare man ikke får deg til å bruke andre redskaper enn du selv mener er riktig. Det har jeg også erfart! :-)
Han er nok ikke riktig god,
men det er du!
Vær blid og vær glad!

2007-08-03 @ 11:30:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0