Gay-parade Reykjavik

Fredag kväll impuls-liftade vi in till Reykjavik och gick på fest hos Nordjobb. Sista grejen med nordjobb. Fick bara vara på kontoret till klockan var elva och därefter gick vi ut på stan. Men klockan elva liksom.. Hallå, det är Reykjavik. Här går man inte ut förrän klockan två. Jaja, lite segt ett tag och sen gick vi på eleven och dansade järnet.
Fick sova hos två nordjobbare vid namn Elisabeth och Siri. Somnade halv sex. (Reykjavik-poäng för den sena timmen;))
Nästa dag ringde Petter (en annan nordjobbare) mig klockan 12 och då hade jag väldigt ont i huvudet. Masade mig upp ändå för jag hade lovat att se gay-pride-paraden med han klockan två. Och det gjorde vi. Sen gick vi och la oss i en park som var översvämmad av folk och det spelades lite live-musik och sådant. Jag läste ut min bok som jag fick av Maria i födelsedagspresent (Män som hatar kvinnor) Den var riktigt riktigt bra!
Sen hae jag beslutsångest om jag skulle lifta tillbaka till Borgarnes eller stanna en dag till och gå på en nordjobb-fest på kvällen. Beslutade mig för att jag inte orkade vara ute en natt till. Man är ju gammal. 24. Tänk de som är typ 27.... Vad gamla de måste känna sig:P hehehe..

42503-65442503-65342503-65242503-65142503-65042503-649



Fick lift med en lite läskig kille men jag har satt i system att sms:a bilarnas registreringsnummer till Markus eller Helena ifall jag skulle försvinna eller något annat skulle hända. Så det var det första jag sa till honom när jag hoppat in i bilen. Det gick bra, jag kom ända hem till porten för han ville inte riskera att åka dit om det hände mig något sista biten:P
Var lite orolig för att jag bara skulle sitta och dega bort hela söndagen men Gudni kom och frågade om jag kunde följa med till Grimsstadir och jobba. Och det gjorde jag så gärna för det var fint väder och vi skulle köra traktor och vända hö. Tyvärr fick jag inte köra nån traktor och gjorde inte så många knop för det var inte alla maskiner och grejer som ville fungera. Så Gudni och hans vän mekade mest. Han har alltså fem traktorer. Islänningar är prylgalna.
Men imorgon kanske det blir traktorkörning. Jag gillar det.

Dag, Vibeke, Ivar, Viktor, Helena och Markus ringde sen också. Ivar tyckte att de skulle skruva av Gitta. Haha, de var inte så pratsugna idag, även om jag lyckades fånga deras intresse någon sekund när det fick höra hur traktorn brummade.
De får inte tag i någon ny barnflicka och kanske jag får hoppa in där när jag kommer hem. Men Vibeke sa att hon skulle anställa någon som städade. Okej sa jag, då kommer jag.
Vi får se hur det blir:)


Kommentarer
mammselen

=)
1: Jaa, du Bridget... stackars de gamla 27-åringarna...
2: Så du ska tillbaks till Dröbak? Ja, då vet du ju vad du ska göra i höst. Det blir säkert fint.
Fast du verkar inte riktigt säker. Lova inte mer än du kan hålla....
Puss och kram.
Förresten. Det var smart det där med att sms:a bilnumret!

2007-08-13 @ 17:27:06
Vipz

.... og tenk hvor gammel man føler seg, - og hvor sliten man er klokken syv om morgen når man nærmer seg 40.... Helena skal varske til helgen.....
... nyt ungdommen du ... det kommer andre dager senere ... alt til sin tid ... og man er alltid trett...

2007-08-13 @ 20:22:42
irene

"Dansa min docka medan du är unger. När du blir gammal så blir du så tunger..."

2007-08-13 @ 21:11:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0