Höbärgning

Nu är vi inne i hö-skörden. Det är kul faktiskt, men jag hade velat köra mer traktor. Mitt jobb är att paketera höbalarna och inte kan jag byta med Ossian heller för han har hö-snuva och snyter sig hela dagarna.
Igår jobbade vi till elva på kvällen. Då var jag trött minsann och vaknade nästa morgon halv åtta. Men det är ju fint väder:)

42503-657
Här hade jag precis klättrat upp i Ossians traktor. Höbalen hade fastnat och Gudni märkte inget och fortsatte köra.
Ossian: Jag sitter här och ser på Gudni... Nu använder han inte huvudet.
Jag: Nej, det där ser inte så bra ut. Ska vi säga nåt?
Ossian: Haha, näe.
Ibland har vi ganska kul. Skadeglädje är väldigt kul.
42503-65642503-655
 Annars försöker jag och Markus planera så gott det går hur vi ska lösa boendesituation och annat när jag kommer tillbaka till Norge. Inte lätt. Men om en vecka är han här nu och då kan vi prata hur länge vi vill utan att det kostar en massa pengar. Härliga tider väntar:)

Grattis till Kate, Maria, Per-Erik och Pappsen som har bestigit Kebnekaise:) Jag vill också ha gjort det:P


Kommentarer
irene

Delad glädje är dubbel glädje sägs det

2007-08-15 @ 20:49:57
mammselen

Har inte Ossian hågra allergipiller att ta? Så att du kan få köra lite mer traktor.
Fast... du verkat ju trivas och ha kul ändå.

2007-08-15 @ 20:59:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0