Kan man bli förkyld av att gråta?

Jag var så ledsen igår och när man gråter så rinner ju snoret. Sen ville det som aldrig sluta rinna och nu är jag förkyld.

Efter att ha känt mig lurad igår gick jag ner på mitt rum och pratade med Maria och grät och sen pratade jag med Markus och grät och sen somnade jag under täcket. Eftersom SH aldrig hade kommit ner och tjatat att jag skulle fortsätta jobba så antog jag att jag var ledig precis som alla andra. Bestämde mig för att göra något aktivt och liftade till slutet av Hvalfjordur för att gå till Islands högsta vattenfall Glymur (ca 200 m) Så jag gick och gick och gick och tog en massa bilder av samma sak:) Men det var skönt att röra på sig och lite läskigt för det var vrekligen stup rätt ner vid sidan av stigen ganska ofta. Kom upp på toppen av vattenfallet och tog av stövlar och sockor och vadade över bakom fallet. Sen gick jag barfota en stund och det var skönt. I fyra timmar var jag ute och gick, sen liftade jag hem. Gick inte lika bra för det var visst ingen bil som hade lust att plocka upp en liten ensam tjej. Men till slut kom jag hem allafall.

42503-64742503-646

Frågade SH varför han inte hade talat om för mig att jag var ledig.
-Du var väl inte ledig, jag har jobbat hela dagen!
-Men det är ju röd dag i almanackan, det står ju till och med fridag.
-Det gäller bara handelsfolket!

Konstigt att de flesta andra nordjobbare hade ledigt. Till och med Ossian.

Sen ställde sig SH ca en cm från mig och hötte med pekfingret och gormade:
-Du frågar aldrig efter jobb!
-Men jag kan ju inte fråga, du blir ju bara arg om man frågar om saker!
-Jag blir inte arg, jag blir arg om du sitter vid datorn eller läser böcker! Du är den enda nordjobbare jag haft som aldrig frågar efter jobb!
-Ja men ge mig sparken då så jag kan åka hem..

Sen gick jag ner på mitt rum och var ledsen igen så fick Ossian trösta mig.

Imorde drömde jag att Maria var inlagd på psyket och jag hälsade på henne, vi skulle gå till en toalett och äta en macka, när hon kom dit skulle hon skära av sig ett metallband runt handleden som annars skulle larma men då svimmade hon och sen kom det folk och hittade oss. Fick se en lapp att jag försökt kidnappa henne och skulle betala 4400 för det. Sen vaknade Maria och var lite borta...


Kommentarer
Jo

Fy, vad den där SH verkar knäpp alltså. Jag tycker så synd om dig. Men förutom att han förpestar tillvaron verkar det vara helt underbart på Island. Vilken natur!! Det var roligt att du drömde att Maria låg på psyket :)
Kram till dig och håll modet uppe, det här fixar du/Johanna

2007-08-07 @ 16:07:30
mammselen

SH verkar inte må så bra!

2007-08-07 @ 17:37:28
Mi

What? Psyket...

2007-08-07 @ 17:54:57
elin & alva

Håll ut !
va stark !
som sagt... du finns med oss i våra tankar!

2007-08-07 @ 20:07:35
Bro

ja å så har du ju fått en sån glad låt av mig idag =)

2007-08-07 @ 20:19:15
irene

stackars dig,
Jag citerar Pelle i Saltkråkan; "Hål ut. Jag komer snart" Fast JAG kommer inte, de som kommer är mycket bättre. Kram!

2007-08-07 @ 21:10:27
mamma

Fina bilder tar du...

2007-08-07 @ 22:14:57
Anna

Wow, vad vackert!

2007-08-11 @ 23:50:44
URL: http://skaninginorrland.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0