Varning: Långt inlägg om jobbig människa.

Blä. Jag är så less och nu känns det så hopplöst. Det är verkligen viktigt för mig att kunna ge först och främst Mamma och Maria en trevlig upplevelse när de kommer hit till Island. För att kunna se landet och uppleva saker behöver man faktiskt en bil. När Ossian pratade med SH innan han åkte hit frågade han om vi kommer ha tillgång till bil. Jaja, självklart. Bilen var gammal och hade svårigheter att ta sig upp för branta backar. Till sist gick den sönder och Ossian fick skulden (Okej, han hade kört på dålig väg) Nu har vi ingen bil. Och någon annan får vi inte låna heller verkar det som. SH har tre bilar. Ett arbetsfordon, en minibuss som han använder och en vanlig bil. Den vanliga bilen skulle komma tillbaka i veckan. Men det har inte kommit och när jag frågar om jag kan få låna den på tisdag för att Markus kommer då säger han bara att han inte vet när han får tillbaka den. Inte så hjälpsam alltså. Hade till och med tänkt att jag skulle jobba gratis i helgen för att kunna få låna bilen men han vill visst inte ha min hjälp.

Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra. Men imorgon tror jag att jag liftar till Brualand där Anna jobbade innan hon åkte hem (snälla människor också) och frågar om jag kan jobba gratis för dem i helgen och om jag kunde få låna bilen som Anna brukade ha. Tror att de behöver folk där också för danskan som kom efter Anna åkte hem efter kort tid. Jag skulle nog hellre jobba åt dem men jag tror inte man får bryta kontraktet som man har. Fast jag har inte fått någon kopia på kontraktet och SH är ju dum i huvet och betalar inte ens lön i tid och sånna grejer.
Jaja... Anna, om du läser det här, tror du de behöver lite hjälp i helgen på Brualand?
Och jag har inte hittat nycklarna heller. Tänk om han drar av en massa lön om de inte kommer fram...

Annars fick SH ett utbrott på mig imorse. Vi skulle tömma en pott på vatten och jag skulle "slanga vatten", vilket jag inte kan. "Nu ska du göra det" sa SH. Jaja, jag kan väl prova tänkte jag, och det gick inte så bra. Så han sliter slangen ur händerna på mig och börjar gorma om att jag inte kan någonting och att det där får man lära sig i barnskolan, blablabla...
Jag börjar bli grymt trött på människan. Sa till han att han kunde väl förklara hur man gör lugnt istället för att skrika åt mig men det hörde han inte på. "Stoppa upp den där slangen i röven du" TÄNKTE jag och gick därifrån.
Igår fick han ett utbrott på Ossian för att någon del på paketeringsmaskinen var sönder. Knuffade till Ossian på axeln och talade om för honom hur dum han var.

Helt sjuk huvudet är han. Jag har lust att slå ner han. Eller allafall döda hans krukväxter som han tjatar om att jag ska vattna hela tiden. Men... Jag är lika snäll som vanligt även om man tänker ganska fula tankar ibland. Men jag har säkerligen haft nytta av att vara här på Island med SH också. Han är ett gott exempel på hur jag INTE vill bli och att man faktiskt inte kan skrika ut allt man känner hela tiden. Folk vill faktiskt inte höra på. (Är ju själv inte så bra på att dölja mina känslor. Särskilt inte om jag är arg...) Jag blir förhopnningsvis en bättre människa.... Jag vill bli allafall.

42503-658

Det är fortfarande fint här allafall:)


Kommentarer
mammselen

Lugn!
Det lööööser sig, som Helena brukar säga. Vi (Maria och jag) har inga stora krav som inte går att lösa. Det är ju dessutom flera veckor kvar tills vi kommer. Vad roligt det ska bli!
Vi vet ju att du gör vad du kan, och vi är inte så stelbenta så att vi inte kan ta dagen som den kommer.
Det lööööser sig. Vi har bra liftartummar också!
Pusss och kram!

2007-08-18 @ 09:33:03
irene

ser man på - du har redan börjat få ut nåt av hur knäpp han är. Du är duktig, det är du!

2007-08-19 @ 17:31:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0