Vilken äcklig helg

Ja, jag har suttit framför datorn hela helgen. Mer än vad någon kan tänka sig. Det ska nästan bli skönt att jobba imorgon och komma ut till Grimsstadir där jag inte har tillgång till internet. Så egentligen är det väl ganska bra då. Att jag inte gruvar mig för jobb alltså. Sen ska man ju stå ut med SH också men det är en annan femma.

Sen längtar man. I förra inlägget ville jag ha ett hus i skogen. Just nu, håll i er nu, det här är inte likt mig, längtar jag bara efter en ordentlig stad med fina hus och möjlighet att gå på H&M. Med möjlighet att gå och äta tapas eller gå på bio, ta en promenad i parken.
Island är underbart på ett sätt, missförstå mig inte. Naturen är helt otrolig och tokvacker, men annars är det inte så mycket mer. Husen är fula. Plåthus med avskavd målarfärg. Islänningar? SH är den islänning jag träffar mest, han är störd.
Det finns inte H&M på Island. Det är katastrof. Många av tjejerna jag sett i Reykjavik har helfrän stil, H&M skulle gå bra här, men det finns inte. Why?!
Nåja, har inte så mycket pengar att spendera för tillfället heller.

Egentligen är det väl inte en storstad jag saknar. Men jag vill till Oslo och Markus. Och Helena. En hund, en katt och en lägenhet och ett jobb och pengar.
Jag vill ha lite mer värde än vad jag har just nu i livet. Människor som betyder nåt.

Nu ska jag sova och vila min stela dator-nacke.

42503-619


Kommentarer
Anna

hej
jag jobbade på Island för några år sedan och jag kände precis som du, hon som jag bodde hos & jobbade för var helt väck, ja fick knappt nån mat el lön så efter 1 månad fick jag nog och åkte hem. har inte läst så många av dina inlägg men jobbar du fortfarande kvar?
Sen det du sa om husen stämmer, dom e ju skitfula, vad tänker dom med, sen taken ska vi inte prata om.. har du föresten sett det där lilla fula råsa huset som står ute mitt i ingenstans haha!

2008-01-16 @ 17:32:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0