Inga skridskor nej

Vi skulle ut och åka långfärdsskridskor idag men det blev det inget av. Det var lite knepig is och om ni har några frågor om det där så prata med min Mamma för hon förklarade länge och väl.
Jag och Kate tog en promenad till Maxi istället och köpte hårfärg och godis. Sen gick vi hem och ställde oss över badkarskanten bägge två. Mitt i allt skulle vi käka julmiddag och Mamma förklarade hur man gjorde det men ingen lyssnade. Stackars henne. Så vi fick lära oss att säga "Jahaaa! Mhmm, jag förstår!"
Ja. Det är nog det jag har lärt mig idag.
Nu ska vi snart ut och svira i vinternatten men jag gissar att jag är hemma ganska tidigt. Har liksom ingen direkt plan. Hejsvejs.


Kommentarer
helena

Ja det låter ju som att allt är som vanligt där hemma...nu börjar jag längta hem.

2007-12-25 @ 20:50:15
irene

Jahaaa! Mhmm, jag förstår...

2007-12-25 @ 23:53:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0