En natt i stormen

Boss har tillbringat natten ute på en farstubro lite længre bort på Bråtanveien. Imorse ringde de som bor dær och frågade om jag har tappat bort en hund. Han har suttit dær hela natten. Medan jag och Helena satt uppe till halv två och væntade. Somnade sen men gick upp med jæmna mellanrum och kollade om han var hemma och ville in. Å vad orolig jag har vart, som om jag inte hade nog att tænka på.
Min teori ær att han gick och sniffade som vanligt, tittade upp och var på ett stælle dær han inte kænde igen sig och sen tyckte han nog att det var bæst att stanna dær tills någon hittade honom.
Men nu ær han hemma igen, och han hør på mig lite bættre nær vi ær ute. Det ær skønt.

Idag har barnen fått sina pass. Igår tog vi passfoton. Haha, de var så søta. Tog det hela gravallvarligt. Viktor højde på øgonbrynen och flinade upp sig lite allafall. Utan att øppna munnen, før det fick han inte.
Jag och Helena har vart på Vinterbro också och Helena skulle prata med chefen dær, men han var upptagen med mycket annat;)

Sen lagade vi mat, korv stroganof. Jag och Helena ær jættetrøtta efter natten som var. Efter Greys ær det sova sova sæng.

Ciao

42503-419


Kommentarer
irene

Hej
Börjar Boss bli lite dement? Jag tycker att det verkar nästan så....

2007-01-16 @ 21:19:59
mammselen

Boss är smart! Låtsas ha ont i en tass, så man tycker synd om honom... och då går han så sakta så man inte tror att det är någon risk att släppa lös honom. ...Då .... smiter han. Ont i tassen... nä, det är bortglömt, för nu ska han ut på egna äventyr.
Det är ju alltid trevligt att träffa grannarna.Matte får också lära känna nya människor.
Slutet gott, allting gott.

2007-01-16 @ 21:32:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0