Never easy

Usch, det har vart en ganska trøttsam dag. Att veta att man ska stæda huset de nærmaste två dagarna hjælper inte precis till att hålla humøret uppe. Hittade papper från skolan før någon dag sedan också. Jag kan børja plugga om jag vill. Jag tror jag vill. Eller, vill och vill. Jag kænner væl kanske att det ær bra om jag utmanar mig sjælv lite. Før egentligen ær jag skræckslagen infør hela situationen. Dock vet jag inte om jag får børja plugga, før en førelæsning i veckan ær på arbetstid. Så jag får se vad de sæger. Har ju svårt att tænka mig att Dag vill vakna klockan 8.

Nu har Helena och Emma søkt barnflicke-jobb i Oslo. Så nu flyttar hon snart ifrån mig. Det ær ju lite trist, men hon ær ju inte mer æn fyra mil bort. Och snart har vi ju en vecka i Egypten!

Idag har jag och Emma och barnen var på Hurlumhejhuset igen. Jag gjorde någon volt och fick lite ont i kroppen.  Vi skulle ha åkt dit igår med Markus, men då var det stængt så vi drog till Ski istællet. Dær læmnade vi in barnen på barnpass i två timmar, sen shoppade vi. Det blev en jacka, som jag ska sprætta bort ett fult mærke på, en ballongkjol, strumpor och tofflor till Helena.

42503-429

42503-428


Kommentarer
mamma

KANONBRA. Det är ju en öppning, där du kommer att märka att det inte alls är särskilt farligt att plugga. Hoppas att det blir intressant, för så kommer det att gå hur bra som helst...
Hoppas också att du får kontakt med andra trevliga ungdomar som studerar.

2007-01-31 @ 20:41:24
mammavalrossen

ÅH, vad roligt ni har. Jag vill också.... Och vilken tur att det blir snö, så att ni kan åka pulka. och göra snögubbar , snölyktor, snöänglar...
Skidåkning också, kanske.

2007-01-31 @ 20:54:59
Mi

Åh vad härligt det ser ut med snön!

2007-02-01 @ 08:25:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0