Stora pojkar har inte bløja

Idag bestæmde vi att Ivar och Viktor skulle sluta med bløja. Efter att de kom hem från parken skulle de få vara utan under eftermiddagen och bli store gutter. Okej, inga problem. På hemvøgen kom Viktor att inse allvaret i det hela och blev helt førstørd.
-Jag viiiiiiilll inte bli stor gutt, jag vill ha bløjaaaaaa! Buhu buhu...
Stackarn vilken sperationångest. Men sen gick det ganska bra, de var nøjda øver att vara stora gutter. Gick på toa med jæmna mellanrum med mycket berøm. Fast sen kom Viktor och var helt vår længs hela benet. Sen hænde det visst en gång till innan middagen.
Nær vi hade ætit klart, stællde sig Ivar upp och skulle sæga det sedvanliga vid middagens slut. "Tack før maten var så snill kan jag gå från bordet?"
-Tack før maten, var så snill kan jag...... Så tittade han upp... Skval skval...
Inte lætt att komma ihåg att man inte har bløja på sig nær man haft det i øver tre år!


Kommentarer
mammselen

Helt riktigt.... Det kommer att gå.
Varje gång pojkarna kissar på sig, så blir de påminda om att blöjan saknas. Inte roligt... men nödvändigt.
Det kommer att funka....
Lycka till!

2007-01-17 @ 18:33:42
Mams

Har du fått blommor???

2007-01-17 @ 19:30:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0