Irene!

Jag har fått dina böcker!! Tack, och ett brev:) Mamma har att lära av dig där;) Är redan halvvägs i en bok, den andra verkar mysko, men jag ska snart ge mig på den också. Sen har jag läst ut Babels hus som jag fick av mamma också. Samma författare som till den mysko boken från Irene. Intressant. Det går verkligen fort att läsa när man väl kommer in i det!
Allafall ringde min kära storasyster igår, hon tycker fortfarande att det där med önskelistor är viktigt (En månad innan hennes födelsedag eller julafton skickar hon ut önskelistor. 28 år....) Jag har knappt önskar mig nåt på länge, men nu kom jag på en sak: Jag önskar mig The Holiday filmen! Såså, spring nu inte och köp den allihopa i familjen. Kommunicera med varandra innan.

På söndag händer något helt otroligt! Jag ska på äkta isländs hästtur! Ett av islands stora häst-företag har sina hästar på Grimsstadir och ibland börjar turerna där, eller avslutas. Så då kommer det en hästbuss och hämtar eller lämnar folk. I helgen hade bussen tappat en del av kofångaren och så hittade jag den och Gudni sa att han skulle försöka få med mig på er tur som tack, och det fick jag. Så på söndag bär det av en heldag. På turer i Sverige har man ju en och samma häst hela dagen, eller dagarna. Men på island beräknar man ca 2.5 hästar per dag. Så man sitter alltså på en del hästar och resten springer bara med. Sen byter man för att de inte ska bli så trötta. Detta var ju lite mysko tyckte jag för varför hade man inte fler hästar i Sverige då. Men i Sverige skrittar man ju större delen av turen, här töltar man:) Det går lite fortfare:) Ska bli så kul...

Har arbetat i "skogen" hela veckan. Dragit ris och lagt i högar. Har en massa rispor på händer och armar. Men det har vart rätt okej. Är inte riktigt klar med arbetsdagen. Vi ska tillbaka nu och skura en pott och fylla den med nytt vatten.

Men jag skriver kanske lite mer senare:)


Kommentarer
irene

;)
Men den mysko boken är väldigt underhållande (för er andra kan jag berätta att det är "en levande själv" av Jersild)Klart värt att börjas läsas!
Jag är nååågot avundsjuk på dig för hästturen hm!

2007-07-13 @ 23:36:34
helena

jag vill också rida!!!! vill vill vill

2007-07-14 @ 00:05:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0