Island, Island, Island!

Helgen har varit TOPPEN! Det är så himla schysst att vi nästan alltid får fint väder! Vi har vart på valsafari och forsränning:) Har vart sjukt glad och lycklig hela helgen (tränar mig på att leva i nuet). Hela Island är så fantastiskt vackert!
42503-642
Efter forspaddlingen. Jag valde den lätta banan... lite väl enkel kanske men ändå superkul! 4 timmar var vi ute med mer eller mindre vattentäta våtdtäkter;) Vid första stoppet stannade vi vid en liten varm källa där vi fick fånga upp lite vatten i en kopp och sen i med chokladpulver. Mm... Kunde dock inte dricka så mycket för det var näst intill omöjligt att ta en kisspaus med de dräkterna... Vid andra stoppet fick de som ville hoppa från en klippa rakt ner i glaciär-smält-vattnet. När man kom upp över ytan var det bara att simma som en galning mot land, annars drog forsen iväg en. Det var så häftigt!

42503-641
Kubb-spel. Självklart vann vårt lag;)
42503-640
Valsafari-båt. Så fort en val dök upp så blev det kapplöpning dit.
42503-639
Utsikt från bussen. Och så här vackert är det hela tiden.
42503-638
Godafoss. Ett vattenfall i norra Island."Gudaforsen" När Island kom på att de skulle bli kristet så slängde de sina gamla gudagrejer här. Ungefär;)
42503-637
Ser ni valen?! Ser ni valen?! Skitcoolt!! Vi såg minkval, knölval och delfiner. När vi kom som närmast lyckades jag dock ta kort på himlen istället för på valen. Koncentrationen låg liksom inte på kameran just då. Men jag har en liten filmsnutt allafall...
42503-636
Härlig, härlig dag, lyckades verkligen med konsten att njuta av livet. Fanns inget ställe jag hellre skulle vart på just då.
42503-635
42503-634
Halva river-rafting utrustningen på. Fulare kan man knappt vara;) Jag och Anna.


Kommentarer
irene - mycket avundsjuk!

Jag har sagt det förr och jag säjer det igen. Men jag missunnar dig inte på något allra minsta vis att göra allt kul som du gör. FORTSÄTT LEVA SÅ!!

2007-07-30 @ 16:58:42
mammselen

Jag håller helt och fullt med Irene.
Sedan tycker jag att din yrkesinriktning verkar peka åt ett visst håll. Naturliv, djur, natur och krafttag med händerna. Finns det nå´t yrke som innehåller allt det?

2007-07-30 @ 18:49:37
Kate

Shit vad ful du är!!!

2007-07-30 @ 22:16:17
Mammselen igen

Du är vacker och du är lycklig...
Forspaddling, eller bara att paddla kanot, det är finfint.
Vilekn fin bild, den där med dig och Godafoss.
Fint väder har ni också!

2007-07-30 @ 22:36:59
helena

hahahahha!

2007-07-31 @ 14:07:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bridget

Hur var ditt liv? - Det var en storm och nöd och kamp i en enda veva; det var gäckad längtan och fåfäng glöd och små glimtar ur molnens reva. Jag är så glad att jag fått leva.

RSS 2.0